به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از 80 هزار تن در بندر چابهار

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان یکی از نقاط استراتژیک کشور برای توسعه محور شرق در نظر گرفته شده است، ‌ گفت: در حال حاضر احداث فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است که با احداث فاز یک آن، ‌ ظرفیت بندر از ۲ میلیون تن به ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

محمد سعیدنژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا، ‌ ادامه داد: چیزی که مهم‌تر از افزایش ظرفیت مطرح است، ‌افزایش عمق آب خور این بندر است به طوری که با احداث فاز یک بندر شهدی بهشتی؛ ‌ امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و اقیانوس پیما‌ها در بندر چابهار محقق می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار از موقعیت ممتاز استراتژیک در دهانه ورودی اقیانوس هند و دریای عمان برخوردار است و به همین دلیل از ده‌ها سال گذشته مطالعات جامعی در خصوص این بندر توسط مشاوران خارجی و داخلی معتبر انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این مطالعات پیش بینی شده که از بندر چابهار به عنوان بندر ترانشیپی مورد استفاده قرار بگیرد و با پهلوگیری کشتی‌های بزرگ اقیانوس پیما در این بندر، کالا‌ها در بندر شهید بهشتی تخلیه و توسط کشتی‌های کوچک به سایر بنادر دریای عمان و خلیج فارس ترانشیپ می‌شوند.

سعیدنژاد افزود: طرح جامعی برای بندر چابهار پیش بینی شده است که در چارچوب مطالعات انجام شده سرمایه گذاری‌هایی در این بندر انجام خواهد شد که با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی تخلیه انواع کالا‌ها و کانتینرهای خشک و مایع (مواد نفتی) دراین بندر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و اقیانوس پیما‌ها در این بندر وجود ندارد و کشتی‌ها یا باید سبک سازی شوند و یا اینکه کالا‌ها با کشتی‌ها کوچک با توجه به ظرفیت آب خور کم از این مسیر عبور کنند اما قطعا با افتتاح فاز یک عمق آب خور این بندر به ۱۴ متر می‌رسد و کشتی‌های بیش از ۸۰ هزار تن هم می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.

منبع: ایلنا

۲۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۶۴۰
کد خبر : ۲۱,۸۶۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید