به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش 5 برابری قیمت سنگ صادراتی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-آمار صادرات هفت ماهه ایران حاکی از افزایش پنج برابری قیمت سنگ‌های صادراتی ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفت ماهه سال جاری 40 هزار تن سنگ‌های مرمر، تراورتن و رخام به کشورهای مقصد صادر شده است که ارزش آن در حدود 82 میلیون دلار شده است که به این ترتیب هر کیلو از این سنگ‌ها به قیمت دو دلار به فروش رسیده است.

بر اساس این گزارش صادرات سنگ‌های مرمر، تراورتن و رخام (آلاباستر) حدود 0.42 درصد از کل صادرات کشور را دربرمی‌گیرد.

از سوی دیگر در مدت مشابه سال گذشته صادرات این نوع از سنگ‌ها 44 هزار تن به ارزش 15.8 میلیون دلار بوده است که در همین راستا قیمت متوسط هر کیلو سنگ صادراتی حدود 0.4 دلار بوده است.

در نتیجه به رغم کاهش صادرات سنگ‌های مرمر، تراورتن و رخام از لحاظ وزنی، ارزش این صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 400 درصد افزایش داشته است.

همچنین در هفت ماهه سال جاری 38 هزار تن سنگ گرانیت به ارزش 82 میلیون دلار صادر شده است که قیمت هر کیلو از این سنگ نیز حدود دو دلار برآورد شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 34 هزار تن به ارزش 13 میلیون دلار از این نوع سنگ صادر شده بود که باز هم نشان از آن دارد که در شرایطی که صادرات وزنی این سنگ افزایش چندانی نداشته، ارزش معاملات بیش از 500 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۶۷۵
کد خبر : ۲۱,۸۸۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید