به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آزادسازی قیمت سنگ آهن موجب رقابت تولیدکنندگان می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-دبیر دومین همایش بین‌المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: آزاد سازی قیمت سنگ آهن می تواند تاثیرات مثبتی را در این صنعت ایجاد کند چراکه این امر موجب افزایش رقابت تولید‌کنندگان و بهبود شرایط این صنعت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، پروا سلطانی در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران اظهار کرد: از سال های پیش تا کنون سنگ آهن با یک قیمت تکلیفی از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه می شود و واحد های تولید فولاد و سنگ آهن در این زمینه مذاکرات زیادی با یکدیگر داشته اند.

وی ادامه داد: واحدهای فولاد باید خود را با این شرایط هماهنگ کنند به طوری که هزینه های سربار خود را کاهش دهند و اگر واحد جدیدی در این بخش می خواهد احداث شود با در نظر گرفتن قیمت آزاد سنگ آهن ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش 9 آذر و محور های آن گفت:این محورها شامل سنگ آهن و چالش‌های محیط کسب و کار، تحلیل چالش‌های زنجیره ارزش تولید فولاد در ایران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سنگ آهن ایران، تحلیل مقیاس اقتصادی کسب و کار معادن در ایران، تحلیل روند جهانی بازار سنگ آهن، گذشته، حال و آینده و روش‌های تامین گندله موردنیاز کشور هستند.

وی افزود:یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در همایش مقیاس فعالیت‌های معدنکاری است و در تلاش هستیم با استفاده از کارشناسان خارجی روند بازار جهانی سنگ آهن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

سلطانی با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود گندله در ایران نیز در همایش پیشروی سنگ آهن راهکارهایی ارائه خواهد شد، اظهارکرد: همچنین دو پنل در جریان همایش برگزار می‌شود که یک پنل مربوط به بررسی چالش‌های کسب و کار سنگ آهن بوده و پنل دیگر مربوط به زنجیره ارزش افزوده در سنگ آهن و فولاد است.

دبیر دومین همایش بین‌المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران از رونمایی از کلیات سند راهبردی سنگ آهن ایران در دومین همایش بین‌المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران خبر داد و افزود: همچنین از نمایندگان انجمن سنگ آهن و فولاد چین و متال بولتن برای حضور در همایش سنگ آهن ایران دعوت شده است.

وی ادامه داد: نماینده متال بولتن نیز قرار است در همایش درباره روش درست قیمت‌گذاری سنگ آهن و نزدیک شدن قیمت سنگ آهن ایران به قیمت‌های جهانی از طریق این روش سخنرانی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با بیان اینکه برای تبدیل شدن بندر چابهار به هاب صادرات سنگ آهن ایران به سرمایه‌گذاری سنگین دولت در این بندر نیاز جدی وجود دارد ، اظهار کرد: بدون این سرمایه‌گذاری نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که سنگ آهن در حجم زیادی از بندر چابهار صادر شود.

منبع: ایسنا

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۷۱۶
کد خبر : ۲۱,۸۸۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید