به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار اسلب در آسیا - 29/05/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت متداول اسلب وارداتی در آسیای جنوب شرقی 480 تا 500 دلار در تن سی اف آر می باشد و قراردادهای فروش اسلب روسیه طی ده روز اخیر در همین پایه قیمت انجام شده. گفته می شود مصرف کنندگان آسیای جنوب شرقی با تمام ظرفیت تولید می کنند و برای سرپا نگه داشتن روند تولید خود مجبور به خرید اسلب هستند.

عرضه اسلب بسیار محدود شده و اکثر تجار اظهار می کنند سهمیه چندانی برای عرضه به بازار این منطقه ندارند. کارخانجات سی آی اس بیشتر ترجیح می دهند اسلب تولیدی خود را به مصرف تولید محصولات فولادی برسانند تا آنرا صادر کنند چراکه بازار ورق از رونق خوبی برخوردار است. با تمام اینها، تجار نمی توانند در مورد آینده بازار اسلب پیش بینی داشته باشند چون سطح افزایشهای اخیر قیمتها تقریبا بالا بوده است.

در بازار چین، بعد از افزایش قیمت توسط کارخانجات داخلی در اوایل آگوست روند بازار ورق سیر نزولی پیدا کرد. یک تاجر محلی اظهار کرد روند بازار در اوایل این هفته تغییر کرد. در اوایل ماه خریداران حاضر بودند اسلب را حتی در قیمت 500 دلار در تن سی اف آربخرند ولی رکودهای اخیر بازار ورق این روند را تغییر داد. واردکنندگان کره ای هم حدود دو هفته پیش 30 هزار تن اسلب را در قیمت 480 دلار در تن سی اف آر خریداری کردند و پیشنهاد 500 دلار در تن سی اف آر فروشندگان را نپذيرفتند.

تجار چینی تمایل چندانی به پیش خرید اسلب ندارند و ترجیح می دهند با احتیاط عمل کرده و جلوی ضرر خود را بگیرند اما تولیدکنندگان ورق درصدد خرید بیشتر اسلب هستند.

۲۹ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۶:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۷۵
کد خبر : ۲,۱۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید