به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت سنگ آهن چین - 31/05/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - افت قیمت آهن آلات باعث شده تا قیمت سنگ آهن نیز در بازار چین پایین بیاید. قیمت فعلی سنگ آهن خلوص 66 درصد در شمال چین 94 تا 98 دلار در تن است که نسبت به قیمت 100 تا 105 دلار در تن هفته گذشته کمتر شده. قیمت سنگ آهن خلوص 64 درصد هم از 102 تا 103 دلار در تن هفته گذشته به 96 تا 99 دلار در تن رسیده است. همه این قیمتها شامل 17 درصد مالیات ارزش افزوده است.

کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی نیز باعث تشدید افت قیمت سنگ آهن در بازار داخلی چین شده. برخی شرکتهای معدنی چین قیمتهای پیشنهادی خود را برای سنگ آهن تا 2 دلار در تن پایین آورده اند.

یک تاجر چینی اظهار کرد علی رغم چالشهای اخیر بازار هنوز دلایل امیدوارکننده در بازار وجود دارد که می تواند به بقای بازار کمک کند. کارخانجات فولاد چین هنوز سطح تولید خود را کم نکرده اند و از ماه اکتبر هم باید سطح تولید خود را برای عرضه های زمستانی بالا ببرند. افت قیمت سنگ آهن هنوز بحرانی نشده و اکثر شرکتهای معدنی سیاست انتظار و مشاهده را در پیش گرفته اند.

کل تولید فولاد سنگ آهن خام چین طی جولای امسال 86/76 میلیون تن بوده که از 26/83 میلیون تن ماه ژوئن کمتر بوده است. کل تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا جولای امسال 78/455 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش 1/2 درصد کمتر است.

۳۱ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۴۶
تعداد بازدید : ۷۸۳
کد خبر : ۲,۲۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید