به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تقاضای جهانی نفت برای سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت در سال آینده به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کاهش می‌یابد. یک تحلیل‌گر هم گفت: «زمان زیادی لازم است تا تولیدات نفت و محصولات مربوط به پتروشیمی به قیمت ارزان راه خود را در بازار باز کنند».

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند عدم وجود تعادل در عرضه و تقاضای نفت در بازار ادامه پیدا کرده و بیش از پیش قیمت نفت را دچار تنزل می کند.

بدین ترتیب پیش بینی می شود تا پایان سال 2014 درحالی که میزان عرضه نفت به 2.5 میلیون بشکه در روز می رسد نرخ تقاضا زیر رقم 1.5 بشکه در روز باشد. در سال 2015 گر چه میزان عرضه زیر رقم 1.5 میلیون بشکه می رسد اما میزان تقاضا همچنان پایین خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود ضمن پیش بینی کاهش تقاضا در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دلیل این روند را کساد بودن اوضاع اقتصادی و خطر تورم منفی می داند که برخی کشورها و مناطق از جمله حوزه پولی یورو را تهدید می کند.

نیل آتکینسون، رییس کارشناسان و تحلیلگران لویدز می گوید: «زمان زیادی لازم است تا تولیدات نفت و محصولات مربوط به پتروشیمی به قیمت مناسب راه خود را در بازار باز کنند. صاحبان ذخایر نفتی و شرکتهای فعال در بخش پتروشیمی تمایل زیادی دارند محصولات خود را به قیمت بالا بفروشند و تولیدات قیمت پایین را جایگزین آنها کنند

در کمتر از شش ماه قیمت نفت برنت از 115 دلار در ازای هر بشکه به رقم 65 دلار رسیده است. بالا بودن قیمت نفت موجب شده بود میزان تولیدات کشورهای خارج از سازمان اوپک افزایش یابد و در نتیجه تعادل در عرضه و تقاضا در بازار از بین برود.

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: نفت - بازار نفت - اخبار اقتصادی

۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۵۷۱
کد خبر : ۲۲,۳۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید