به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ تولیدکنندگان فولاد برای تسخیر بازارها در سال جدید میلادی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-براساس گزارش سایت‌های خبری فولاد دنیا، در تاریخ 9 دسامبر 2014 موافقت‌نامه صادرات فولاد روسیه به آمریکا پایان یافته و هنوز از تمدید آن با توجه به تنش موجود بین دو کشور خبری نیست.

نظر به‌اینکه دولت آمریکا برای صادرات ورق گرم شرکت severtalروسیه به آمریکا در سال 2014 تعرفه ضد دامپینگ 78 درصدی و برای سایر تولیدکنندگان روسی تعرفه ضددامپینگ 184 درصدی وضع کرده بود، بنابراین در صورت عدم امضای موافقت‌نامه مزبور، تولیدکنندگان فولاد روسی تنها ماهانه 20 هزار تن ورق نورد گرم مازاد ارزان قیمت خواهند داشت که باید به بازارهای آسیایی و خاورمیانه و ایران تزریق کنند.از طرفی با توجه به کاهش ارزش روبل روسیه، تولیدکنندگان فولاد روسی اعلام کرده‌اند که قیمت 475 دلار را برای هر تن ورق سرد تولید دسامبر 2014 و تحویل ژانویه 2015، تحویل بنادر هند به خریداران آن کشور پیشنهاد کرده‌اند و در حال حاضر نمایندگان تولیدکنندگان در بمبئی در حال مذاکره برای معامله هستند. به‌نظر می‌رسد قیمت‌ها برای تحویل در ماه فوریه 2015 باز هم کاهش یافته و به 450 دلار تحویل بنادر هند برسد.

با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد طرف‌های اصلی در این جنگ قیمت شرکت‌های فولادی موجود کشورهای CIS از جمله روسیه از یک طرف و شرکت‌های چینی از طرف دیگر خواهند بود.

بازار عمده این جنگ قیمت بالطبع بازاری با دسترسی راحت همچون ایران و صدمه به صنعت فولاد کشورمان خواهد بود.

کاهش 50 درصدی قیمت نفت در 9 ماه گذشته، کاهش قیمت جهانی طلا و از طرفی افت 40 درصدی ارزش روبل روسیه از عوامل اصلی این جنگ قیمت و نابسامانی بازار فولاد در دنیا خواهند بود.

از این رو به نظر می‌رسد جهت جلوگیری از نفوذ این نابسامانی به کشور و تهدید صنعت نوپای فولاد، ضروری است دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید میلادی و با توجه به شرایط خاص اقتصادی دنیا و صنعت فولاد در جهان، وضع تعرفه‌های جبرانی و تعرفه‌های ضد دامپینگ را با توجه به دامپینگ فولاد از سوی کشورهای مختلف در دستور کار خود قرار دهند و به این وسیله صنایع فولادی کشور را از بحرانی که در بازارهای جهانی فولاد وجود دارد، برهانند.

منبع: دنیای اقتصاد

موضوعات مرتبط: فولاد - قیمت فولاد - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۷۴۷
کد خبر : ۲۲,۳۹۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید