به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روش قیمت گذاری سنگ آهن در چین تغییر می کند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-انجمن آهن و فولاد چین که نماینده کارخانه های فولادسازی چین است درنظر دارد درخصوص روش شاخص قیمت گذاری سنگ آهن تجدیدنظر کند.

به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت کیتکو(Kitco ) ، مقامات رسمی انجمن می گویند کارخانه های عضو از ما خواسته اند که توجه بیشتری بر روی قیمت های معاملات واقعی داشته باشیم و تنها شاخص ملاک عمل نباشد و باید از انواع گوناگون سنگ آهن برای محاسبه شاخص قیمت سنگ آهن در سبد استفاده کرد و تنها به نرمه سنگ آهن توجه نداشت.
انجمن آهن و فولاد چین آماده انتشار قیمت های سنگ آهن وارداتی برای تک تک بنادر و یا بنادر مورد نظر درخواستی کارخانه های فولادسازی چینی است.
انجمن یاد شده که از 11 اکتبر 2011 هر هفته شاخص سنگ آهن را منتشر کرده است، از دوم ژانویه 2014 قیمت های روزانه را نیز منتشر می کند. علاوه بر اینکه قیمت سنگ آهن سال 1994 قیمت پایه درنظر گرفته شده، این انجمن بخش هایی از قیمت سنگ آهن وارداتی را به دلار برای محموله های حمل شده از طریق کشتی و برای موجودی انبارها بر حسب یوآن ( شامل هر دو نوع سنگ آهن با عیار 62 درصد و 58 درصد) محاسبه می کند. قیمت های سنگ آهن تولید داخل برای کنسانتره هایی با عیار 62 و 65 درصد نیز در محاسبه این شاخص درنظر گرفته شده اند. کارخانه فولادسازی چینی از انجمن خواسته اند که در روش شاخص قیمت گذاری کنونی خود تجدید نظر کند چون این کارخانه ها باید قیمت های دقیق معاملاتی داشته باشند.
به عنوان مثال انجمن، قیمت CFR چین برای نرمه سنگ آهن با عیار 62 درصد بر حسب دلار را به کارخانه ها می دهد تا از آن به عنوان قیمت مرجع در زمان امضای قرارداد معاملات با شرکت های بین المللی به جای یک شاخص استفاده کنند.
در آخرین روش قیمت گذاری سنگ آهن که در پیش نویس انجمن در 31 دسامبر 2014 منتشر شد آمده است که در آینده در محاسبه شاخص قیمت از آن استفاده کنند و نیز انجمن قیمت های معاملاتی انجام شده در بورس های مختلفی چون کورکس، سنگاپور و دالیان را مدنظر قرار خواهد داد.
علاوه بر این کارخانه های فولادسازی چینی در مذاکرات خود با انجمن آهن و فولاد چین خواسته اند در هر قیمت CFR سنگ آهن وارداتی چین بر حسب دلار در بنادر اصلی قیمت های حمل و نقل برای تحویل از شمال تا جنوب چین نیز گنجانده شود.
شاخص های قیمت سنگ آهن وارداتی همواره برای فولاسازان چینی اهمیت فزاینده ای داشته است چون اتکای زیادی به واردات سنگ آهن دارند و در حال حاضر سنگ آهن وارداتی بیش از 70 درصد مصرف سالانه آن را نسبت به 60 درصد در یک دهه پیش برای تولید فولاد پوشش می دهد. این تحول زمینه ای را ایجاد کرده است که بازار چین شاخص قیمت گذاری خاص خود را داشته باشد.
با افت قیمت های سنگ آهن وارداتی در سال 2014 احتمالا کالا در سال 2015 نیز سهم بیشتری از بازار چین را به خود اختصاص دهد چون بعضی از شرکت های معدنی و واحدهای فرایند چین که هزینه هایشان برای تولید بالاست از اواخر سال گذشته از بازار خارج شده اند و هر چه بیشتر اهمیت شاخص های قیمت گذاری افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایمیدرو

موضوعات مرتبط: سنگ آهن - آهن آلات - قیمت آهن آلات - اخبار اقتصادی


 

۲۷ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۶۹۱
کد خبر : ۲۲,۸۹۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید