به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تخصیص 900 میلیارد تومان برای طرح‌های فولادی راهگشا شد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-میزان تولید فولاد خام در کشور طی 9 ماه اخیر شش درصد رشد داشته است و طبق گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در سال جاری 900 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فولاد استانی تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، 12 میلیون و 633 هزار و 328 تن فولاد خام تولید شد و این در حالی است که میزان فولاد خام تولید شده در مدت مشابه سال گذشته 11 میلیون و 906 هزار و 461 هزار تن بود.

طبق اعلام ایمیدرو از یک سال گذشته تاکنون 32 طرح معدنی و صنایع معدنی نیمه تمام و راکد، فعال شده است که از جمله این طرح ها می توان به فعال شدن هفت طرح فولاد استانی هر یک به ظرفیت سالانه یک میلیون تن، افتتاح کارخانه طلای زرشوران با ظرفیت سالانه سه تن و افتتاح کارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا با ظرفیت سالانه یک میلیون تن اشاره کرد.

در میان تولیدکنندگان فولاد خام، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در تولید به خود اختصاص داده‌اند.

تولیدکنندگان بزرگ دیگر کشور به ترتیب شامل فولاد هرمزگان،سبا، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران هستند.

هچنین، در 9 ماهه امسال 13 میلیون و 18 هزار و 436 تن محصولات فولادی ورق گالوانیزه، میلگرد، تیرآهن، ورق گرم، لوله، کلاف، ورق عریض و غیره در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته رشد 3.6 درصدی نشان می دهد.

به گفته کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو در سال جاری 900 میلیارد تومان اعتبار به طرح های فولاد استانی تزریق شده است که فعال شدن طرح سنگان با پنج میلیون تن گندله و 2.4 میلیون تن کنسانتره، طرح های معادن گل گهر 5 و 6 و همچنین طرح های زغالسنگ وارد مرحله اجرایی شدند.

وی گفت: با وجود همه مشکلات بودجه ای و تحریم، بر اساس تجربه و با حمایت دولت علاوه بر فعال شدن طرح های راکد و نیمه تمام، طرح های جدید معدن و صنایع معدنی با همکاری بخش خصوصی و مناطق آزاد شروع کردیم که از جمله آنها طرح فولاد چابهار با ظرفیت سه میلیون تن می توان اشاره کرد و همچنین پروژه های صنایع انرژی بر در منطقه ویژه پارسیان و لامرد شروع شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه رشد فولاد در سال‌های اخیر به ویژه در دولت های قبلی نوسانات زیادی را تجربه کرده است انتظار می‌رود در دولت فعلی و با رویکرد جدیدی که به این صنعت شده شاهد رشد بیشتر و استفاده از تمام پتانسیل ها در این حوزه باشیم.

منبع: ایسنا

موضوعات مرتبط: فولاد - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۶۳۹
کد خبر : ۲۲,۹۱۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید