به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدوده قیمت نفت در 5 سال آینده 60 تا 80 دلار است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-تحلیلگران می‌گویند، محدوده قیمت نفت تا پایان دهه جاری 60 تا 80 دلار در هر بشکه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، موسسه تحقیقات انرژی فکت گلوبال در گزارش ماه ژانویه خود اعلام کرد: قیمت نفت احتمالا از سطوح کمتر از 50 دلار در هر بشکه بالاتر خواهد رفت اما بسیاری عقیده دارند که سطح قیمت نفت در بلندمدت پایین‌تر از متوسط قیمت نفت در سالهای اخیر خواهد بود.

این موسسه افزود: ما به تئوری رسیدن نفت به 20 دلار اعتقاد نداریم. قیمت‌ها در کوتاه مدت احتمالا تا سطح 30 دلار در هر بشکه خواهد رسید، اما مجددا افزایش خواهد یافت. ما معتقدیم که محدوده قیمت نفت تا پایان دهه جاری 60 تا 80 دلار در هر بشکه خواهد بود.

بهای نفت از ماه ژوئن گذشته که به 115 دلار در هر بشکه رسیده بود، به دلیل اشباع بازار و کندی رشد تقاضا حدود 60 درصد کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد، با توجه به وضعیت موجود بازار، اوپک سرانجام مجبور خواهد شد تولید نفت خود را در سال 2015 به 29 میلیون و 800 هزار بشکه در روز تنزل دهد.

این درحالی است که خود سازمان کشورهای صادرکننده نفت پیش‌بینی کرده که میزان تولید نفت این سازمان در سال 2015 به طورمیانگین 30 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

منبع: ایسنا

موضوعات مرتبط: نفت - بازار نفت - اخبار اقتصادی - تحلیل اخبار

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۷۲۸
کد خبر : ۲۲,۹۵۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید