به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت نفت هم مشکل رشد اقتصادی چین را حل نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-به نظر نمی رسد کاهش قیمت جهانی نفت خام نیز بتواند به دولت چین برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد انتظار کمک کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، به نظر نمی رسد کاهش شدید قیمت نفت طی ماه های گذشته نیز بتواند به چین در افزایش نرخ رشد اقتصادی خود کمک کند.

دولت چین قصد دارد سیاست های اصلاح اقتصادی را در سطح این کشور طی سال 2015 اجرا کند که در صورت اجرای آنها، رشد اقتصادی این کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

در شرایط عادی، کاهش قیمت نفت برای چین، به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده این حامل انرژی، می توانست یک خبر رویایی و نوید دهنده رشد اقتصادی بالاتر از میزان مورد انتظار باشد، اما به دلیل وجود مخاطرات بالا در ساختار اقتصادی چین، این رویداد نیز نمی تواند جلوی کاهش رشد اقتصادی این کشور را بگیرد.

با کاهش قیمت نفت، از یک سو به دلیل کاهش ارزش واردات نفت برای این کشور، مازاد تجاری چین افزایش می یابد و از طرف دیگر نیز با صرف هزینه صرفه جویی شده در زمینه کاهش ارزش حجم خرید نفت این کشور در دیگر حوزه های اقتصاد چین، رشد اقتصادی این کشور نیز افزایش می یابد.

از سوی دیگر کاهش ارزش قیمت نفت به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کاهش هزینه های بسیاری از تولیدات این کشور و درنتیجه کاهش قیمت و افزایش رقابت پذیری تولیدات چینی در بازار بین الملل و نهایتا افزایش صادرات این کشور منجر خواهد شد.

اما با اجرای سیاست های اصلاح اقتصادی دولت چین که در سال 2015 اجرایی خواهند شد، این مزایای ناشی از کاهش قیمت نفت نیز از کاهش رشد اقتصادی این کشور آسیایی جلوگیری نخواهد کرد.

اقتصاد چین تا کنون با مخاطرات و ریسک های اقتصادی گوناگونی مواجه بوده است که دولت این کشور قصد دارد تا با اجرای برخی سیاست ها این مخاطرات را کاهش دهد.

به گزارش فرانس 24، این کشور در سال 2014 نیز پایین ترین میزان رشد اقتصادی خود را با رقم 7.3 درصد در 24 سال گذشته تجربه کرده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، در صورت اجرای روند اصلاحات اقتصاد در چین، اقتصاد این کشور 0.7 درصد دیگر نیز کاهش رشد را تجربه خواهد کرد.

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: نفت - بازار نفت - اخبار اقتصادی - تحلیل اخبار

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۷۰۹
کد خبر : ۲۲,۹۶۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید