به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد چینی نفت را به زیر ۵۰ دلار کشید

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت آمار ضعیف از اقتصاد چین بار دیگر به کمتر از ۵۰ دلار کاهش یافت و 49.99 دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت انتظار بازار برای انتشار آمار تیره و تار از اقتصاد چین در این هفته، کاهش یافت.

متوسط قیمت منازل نوساز در چین در 68 شهر از 70 شهر بزرگ این کشور نسبت به سال گذشته 4.3 درصد کاهش یافته است. رشد اقتصادی چین در سه ماهه آخر سال میلادی گذشته به 7.2 درصد کاهش یافت که از هدف 7.5 درصدی پکن برای رشد اقتصادی این کشور کمتر است و کمترین رقم در 24 سال گذشته به شمار می‌رود.

نشست بانک بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، مهم‌ترین اتفاقی است که در اروپا طی هفته جاری رخ خواهد داد. تقریبا قطعی است که در این نشست به علت کاهش ارزش یورو در برابر دلار و همچنین روند کاهشی قیمت نفت، یک کمپین دولتی خرید اوراق قرضه  به راه بیفتد.

همچنین بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی اعلام کرد، بازار کالاهای اساسی در این هفته تحت تاثیر بازارهای ارز و انتظار برای اعمال سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 18 سنت کاهش 49.99 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 21 سنت کاهش 48.48 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت از ژوئن گذشته تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تغییر روند کاهشی قیمت نفت در سال جاری امکان دارد اما در ادامه افزود که ممکن است قیمت‌ها پیش از اینکه روند افزایشی در پیش گیرد، بیشتر کاهش یابد.

موسسه تحقیقاتی فکتز گلوبال انرژی در یادداشت ماه ژانویه خود اعلام کرد، ما نظریه نفت 20 دلاری برای نفت آمریکا را تایید نمی‌کنیم. ممکن است قیمت‌ها برای کوتاه‌مدت به کمتر از 30 دلار برسد اما دوباره افزایش خواهد یافت. تا پایان این دهه، قیمت‌ها در محدوده 60 تا 80 دلار خواهد بود.

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: نفت - بازار نفت - اخبار اقتصادی - تحلیل اخبار

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۷۳۳
کد خبر : ۲۲,۹۶۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید