به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تکرار تجربه صنعت زغال سنگ و فلزات در بازار نفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-در حالی که اوپک با هدف حذف نفت شیل آمریکا از بازار به افت قیمت جهانی نفت دامن زده است در صنعت تولید زغال سنگ و فلزات نیز چنین رویه ای مشاهده که به افت شدید قیمت ها انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، با وجود اینکه قیمت نفت به پایین ترین رقم در 5 سال و نیم گذشته رسیده تولید کنندگان نفت تمایلی به کاهش تولید ندارند. کشورهای تولید کننده لازم نیست حدس بزنند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. کافی است از یک فعال بازار زغال سنگ در این باره سوال کنند.
از بازار زغال سنگ گرفته تا سنگ آهن، عرضه کنندگان حجم عرضه را با وجود کاهش قیمت، بالا برده اند و موجب فزونی عرضه و به خطر افتادن سود خود شده اند. بازیگران مهم بازار قصد دارند با این اقدام درآمد خود را حفظ کنند و رقبای تولید کننده با هزینه بالاتر را از میدان به در کنند.
قیمت های زغال سنگ حرارتی، که از آن در تولید برق استفاده می شود و زغال سنگ متالورژیک که در صنعت فولاد کاربرد دارد، از سال 2011 تاکنون به دلیل فزونی عرضه و کند شدن تقاضا در چین به کمتر از نصف رسیده است. با اصرار اوپک بر عدم کاهش تولید و رسیدن میزان تولید آمریکا به سریعترین میزان هفتگی در بیش از 30 سال گذشته، احتمالا کاهش قیمت طولانی مدت مشابهی در انتظار بازار نفت است.
دیوید لنوکسف تحلیلگر مسائل اقتصادی در موسسه فت پرافتس گفت: «اگر اوپک هر از چند گاهی نگاهی به بازار کالاهای دیگر بیاندازد و ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، فکر می کنم این می تواند یک هشدار برای آنها باشد
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که حدود 40 درصد نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند، روز 27 نوامبر توافق کرد که سقف تولید خود را در حد 30 میلیون بشکه در روز حفظ کند. اوپکی ها معتقدند که تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا نمی توانند بیشتر از آنها در مقابل روند کاهش قیمت نفت دوام بیاورند. این همان استراتژی ای است که بزرگترین شرکت های فعال در صنعت معدن نیز آن را به کار گرفتند.
نو پاور، مدیر یک شرکت تولید کننده فلزات در استرالیا گفت، تولید کنندگان صنعت معدن که در مارس گذشته پیش بینی می کردند، با کاهش قیمت ها، تولید کنندگان با هزینه بالا تسلیم خواهند شد، دریافتند که در محاسبات خود اشتباه کرده اند، زیرا میزان کاهش تولید جهانی کمتر از حد پیش بینی آنها بود.

منبع: تسنیم

موضوعات مرتبط: نفت - بازار نفت - اخبار اقتصادی - تحلیل اخبار

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۷۹۶
کد خبر : ۲۲,۹۷۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید