به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تقاضای همسایگان شمالی برای از سرگیری سوآپ نفت با ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-استاندار مازندران از علاقمندی بخش خصوصی داخلی و تقاضای متعدد همسایگان شمالی کشور به انجام سوآپ نفت خام در شرایط کنونی بازار جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ربیع فلاح جلودار گفت: بسیاری از شرکت‌های فعال داخلی و همچنین شرکت‌های معتبر کشورهای همسایه شمالی به طور متعدد، درخواست و تقاضای خود را نسبت به فعال سازی عملیات سوآپ نفت خام از طریق پایانه نفتی شمال ابراز کرده‌اند.

بر همین اساس مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم اکنون ظرفیت سوآپ روزانه 150 هزار بشکه نفت کشورهای آسیای میانه را دارد که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده اجرای پروژه حوضچه فراگیر شمال برای کسب جایگاه نخست سوآپ در منطقه، در حال اجراست.

 مسیر سوآپ نفت خام

 سید پیروز موسوی افزود: از اهداف کوتاه مدت این طرح می توان به افزایش میزان سوآپ نفت خام و تامین نیازمندی‌های پشتیبانی ناوگان حفاری در دریای خزر و انتقال ظرفیت دریافت نفت خام شرکت پایانه های نفتی ایران از 150 هزار بشکه در روز به 500 هزار بشکه در روز اشاره کرد اما هدف بلند مدت مربوط به اجرایی شدن این طرح، افزایش میزان سوآپ و انتقال نفت خام تولیدی تا دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز (سوآپ و تولید احتمالی داخلی) و انتقال ظرفیت دریافت نفت خام از حوضچه موجود به حوضچه فراگیر و ایجاد سازه های لازم برای سوآپ 500 هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.

وب با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت یازدهم تعاملات مناسبی بین وزارت خارجه و وزارت نفت برای دیپلماسی فعال صورت گرفته است گفت: برای احیای دوباره عملیات سوآپ در منطقه و بررسی شرایط نیز نشست‌های کارشناسی متعدد و بازدیدهای منطقه‌ای خوبی  صورت گرفته که به نظر می رسد شرایط به سمت هموار شدن این مسئله است.

موسوی گفت: وقفه ایجاد شده در سوآپ، فرصتی را برای شرکت پایانه های نفتی ایران برای انجام عملیات تعمیرات اساسی فراهم کرد تا بتواند در صورت احیای سوآپ با آمادگی و توان بیشتری وارد عمل شود.

منبع: تسنیم

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۶۲۱
کد خبر : ۲۳,۴۱۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید