به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مهمترین دغدغه ها و نگرانی های بودجه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانی های مهم بودجه سال آینده کشورعدم تناسب آن با اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"بهروز نعمتی" اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه حمایت از تولید اختصاص داده شد اما فقط دوهزار میلیارد آن محقق و انجام شد اما در بودجه سال آینده این مبلغ به پنج هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که مشخص نیست چه میزان آن محقق شود.
نماینده معین مردم نهاوند و نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال آینده کشور
۸۳۷ هزار ۹۰۷ میلیارد تومان است که مجموع منابع عمومی دولت به ۲۲۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان رسیده و  شامل حدود ۱۱۹ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان درآمدها، واگذاری دارایی‌های مالی با بیش از ۳۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی درآمد دولت از محل نفت و فرآورده‌های آن افزون بر ۷۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه درآمد نفت به شدت کاهش یافته و سهم دولت در بودجه عمومی سال آینده 
۷۱ هزار میلیارد تومان است، افزود: این مبلغ  زمانی محقق می شد که فروش نفت به ۷۲  دلار برسد اما با توجه به کاهش قیمت فروش نفت تا بشکه ای ۴۰ دلار، دولت باید چند گزینه و سناریو را برای وضع موجود و در شرایط  تشدید تحریم ها مشخص و اعمال کند.
عضو و سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کنترل هزینه های جاری کشور در سال آینده و افزایش بازدهی هرچه سریعتر پروژه های عمرانی کشور گفت: مجلس و دولت باید از هزینه مواردی که ممکن است بی نتیجه باشد پرهیز کنند تا به مشکلات اساسی مردم پرداخته شود.
بهروز نعمتی عنوان کرد: دولت باید به سمت و سوی تولید حرکت کند و توجه بیشتری به حمایت از بخش تولید، کشاورزی و صنعت و معدن داشته باشد چراکه این سه عامل بعنوان نیروی محرکه توسعه و پیشرفت کشور محسوب می شوند.

منبع: اکونیوز

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۶۶۹
کد خبر : ۲۳,۴۲۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید