به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاکتیک اوپک جواب داد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-سه آژانس بزرگ انرژی جهان پیش بینی می‌کنند که تقاضای نفت اوپک در سال جاری افزایش پیدا کند. علامتی که نشان می‌دهد استراتژی این سازمان مبنی بر اجازه دادن به کاهش قیمت‌ها در حال بازگرداندن سهم بازار این سازمان در برابر رقبایی است که در حال کاهش تولید هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، پس از این که اشباع بازار جهانی نفت باعث شد قیمت طلای سیاه در سال 2014 میلادی سقوط کند عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده اوپک از اعضای دیگر این سازمان خواست که بازار را تقویت نکرده و برای بیرون راندن تولیدکنندگان رقیب نظیر نفت شیل آمریکا تلاش کنند.

زیرا تولیدکنندگان شیل هزینه تولید بالاتری دارند و مجبور هستند در مواجهه با کاهش قیمت ها تولید خود را کاهش دهند.

آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش تازه خود برآورد تقاضای نفت اوپک در سال 2015 را دست کم 200 هزار بشکه در روز افزایش دادند.

در حالی که اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا پیش بینی می کند که اوپک در سال جاری روزانه 140 هزار بشکه تولید خود را افزایش خواهد داد.

در همین حال اطلاعاتی که نشان دهنده بهبود قریب الوقوع وضعیت اقتصادی است امیدها را برای بهبود تقاضای نفت بالا برده است.

رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه آخر 2014 میلادی به شکل غیر منتظره‌ای تسریع پیدا کرده است زیرا آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا بیش از دو برابر سطح انتظارات رشد داشته است.

دانیلا کورسنی تحلیل گر موسسه انتسا سامپائولو گفت: سه گزارش اصلی ماهانه درباره انرژی پیام های امیدوارکننده ای را می رساند به طور متوسط برآورد آن‌ها از تقاضای نفت خام اوپک به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

این برآوردها همچنین نشان می دهد که کاهش قیمت نفت که باعث شده تولیدکنندگان نفت شیل و دیگر نفت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش دهند همچنین آن ها را به کاهش عرضه مجبور کرده است.

این امر باعث شده بهای نفت برنت به مرز 62 دلار در هر بشکه بازگردد که نسبت به قیمت 45 دلاری 13 ژانویه 35 درصد افزایش یافته است.اما هنوز با قیمت 115 دلاری ماه ژوئن فاصله زیادی دارد.

مقامات اوپک به شکل محتاطانه‌ای درباره احیای قیمت‌ها ابراز خوش‌بینی کرده و به علائم افزایش تقاضا اشاره می کند.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان این هفته با وزیر دادگستری الجزایر درباره بهبود نسبی وضعیت بازار در زمینه تقاضا و ثبات قیمت‌ها مذاکره کرد.

اوپک روزانه حدود 30 میلیون بشکه نفت تولید می کند که تقریبا یک سوم تقاضای روزانه جهانی است افزایش تقاضا برای نفت اوپک معمولا به عنوان یک علامت افزایش قیمت‌ها در بازار نفت نگریسته می‌شود.

اوپک پیش بینی کرده تقاضا برای نفت این سازمان در سال جاری به طور متوسط روزانه 29 میلیون و 210 هزار بشکه خواهد بود که روزانه 430 هزار بشکه از برآورد قبلی این سازمان بیشتر است. آژانس بین المللی انرژی که به آمریکا و دیگر کشورهای صنعتی جهان در زمینه انرژی مشاوره می دهد برآورد مشابهی داشت اگرچه پیش بینی خود را با روزانه 200 هزار بشکه افزایش به 29 میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش داد.

اداره اطلاعات انرژی‌ آمریکا نیز در گزارش تازه خود پیش بینی کرده که اوپک در سال 2015 میلادی روزانه 30 میلیون و 50 هزار بشکه نفت تولید خواهد کرد که از پیش بینی قبلی این نهاد آمریکایی که روزانه 29 میلیون و 910 هزار بشکه بود بیشتر است.

اوگن وینبرگ تحلیلگر کامرز بانک می گوید معتقدم تقاضا نسبت به آنچه که قبلا گمان می رفت در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی گفت: تمام نشانه‌های تقاضا بالاتر از سطح انتظارات بوده است.

منبع: ایسنا

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۶۵۷
کد خبر : ۲۳,۴۵۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید