به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سامانه چکاوک ساعت ۱۳:۳۰ برای چک‌های رمزدار بسته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-براساس چارچوب تعیین‌شده برای سامانه چکاوک، چک رمزدار در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۱۳:۳۰ و روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۲:۳۰ در چکاوک قابل پردازش است و از آن ساعت به بعد سیستم توسط بانک مرکزی برای چک‌های رمزدار بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه چکاوک (چک الکترونیک) از نیمه دوم امسال به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و در 22 بهمن ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

هم‌اکنون فرایند پردازش و وصول چک‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود. در چارچوب تعریف شده این سامانه، محدودیت زمانی برای فزاینده پردازش چک‌ها تعریف شده است.

در همین راستا یکی از این محدودیت‌ها، برای چک‌های رمز‌دار است. یکی از مسئولان شعب بانک‌ها به خبرنگار فارس گفت: چک رمزدار طبق زمان‌بندی سیستم چکاوک در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 13:30 و روزهای پنج شنبه تا ساعت 12:30 در چکاوک قابل پردازش است و از آن ساعت به بعد سیستم توسط بانک مرکزی برای چک‌های رمزدار بسته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این محدودیت زمانی به‌تازگی اعمال شد است، گفت: در زمان راه‌اندازی سیستم چکاوک نحوه استفاده از این سامانه توسط بانک مرکزی به بانک‌ها اطلاع‌رسانی شده بود. نیازی به بخشنامه نبود و خود سیستم به مسئول شعبه این تذکر را می‌دهد و بعد از آن ساعت امکان پردازش چک رمزدار نیست.

منبع: فارس

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۸۶۶
کد خبر : ۲۳,۴۵۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید