به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش ظرفیت تولید گندله فولاد بافق از ۵ به ۲.۵ میلیون تن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-نماینده مردم بافق در مجلس با اشاره به کاهش ظرفیت تولید گندله سنگ آهن فولاد بافق از ۵ میلیون تن به ۲.۵ میلیون تن، از انعقاد قرارداد ۲۰ میلیون یورویی برای اجرای این طرح با همکاری طرف خارجی‌ خبر داد.

دخیل عباس زارع‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: کارخانه فولاد بافق یکی از 8 طرح فولادی است که از سوی دولت قبل به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد این کارخانه یک میلیون تن پیش‌بینی شده است، افزود: در دولت قبل مجوز تولید 5 میلیون تن گندله به این کارخانه داده شد، اما هم اکنون این مجوز را به 2.5 میلیون تن کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قرار بود یک میلیون تن گندله تولیدی توسط فولاد بافق در همین کارخانه و برای تولید فولاد مورد استفاده قرار گیرد و برای مصرف حدود 2.5 میلیون تن دیگر نیز برنامه‌ریزی شده بود.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار بود مازاد تولید نیز به مصارف داخلی سایر شرکت‌های تولیدی برسد.

زارع‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش گندله 21 درصد است، گفت: بخش نورد کامل شده و بخش احیا نیز به صورت نیمه کاره است و در مجموع 400 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی در مورد دلیل تأخیر در اجرای بخش گندله فولاد بافق نیز گفت: مشکل تأمین اعتبار، زمین و آب و همچنین مسائل محیط‌ زیستی باعث ایجاد این تأخیر شده است.

وی در مورد نحوه تأمین کنسانتره مورد نیاز برای این کارخانه نیز گفت: قرار است بخشی از این کنسانتره از طریق معادن بافق و بقیه نیز از معادن دیگر مانند چادرملو تأمین شود.

نماینده مردم بافق در مجلس تصریح کرد: وزیر صنعت طی نامه‌ای به صندوق توسعه ملی از مسئولان این صندوق خواسته تا هیچ وامی بابت پروژه فولاد بافق پرداخت نکنند و این در حالی است که قصد دارند کنسانتره سنگ‌آهن تولیدی در بافق را به بندرعباس و شیراز بفرستند.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل صدور نامه وزیر صنعت چه چیزی بوده است، گفت: هیچ دلیلی برای این مسئله عنوان نشده است.

به گفته زارع‌زاده، قرار بوده تسهیلات از صندوق توسعه ملی بابت پروژه فولاد بافق پرداخت شود که این پروژه در دولت قبل به صندوق معرفی شده بود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه یکی از دلایل مطرح شده از سوی برخی کارشناسان در مورد غیر اقتصادی بودن 8 طرح فولادی، مشکل تأمین آب است، چطور قرار است آب مورد نیاز فولاد بافق تأمین شود؟ گفت: این طرح چنین مشکلی ندارد و برای تأمین آب پروژه، 6 چاه در حسن آباد که فاصله 30 کیلومتری با کارخانه دارد، خریداری شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لوله‌گذاری لازم برای انتقال آب صورت گرفته است، گفت: زیرسازی لازم انجام شده و مسیر آماده لوله‌گذاری است.

نماینده مردم بافق در مجلس ادامه داد: در صورت تأمین تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این طرح، بخش گندله 18 ماه فعال خواهد شد.

به گفته وی، برای اجرای بخش گندله فولاد بافق، یک قرارداد 20 میلیون یورویی با طرف خارجی امضاء شده است.

منبع: فارس

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۸۴۴
کد خبر : ۲۳,۴۷۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید