به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

داعش چالش بزرگ تولید نفت جهان است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-رییس منتخب آژانس بین المللی انرژی گفت: ظهور گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه یک تهدید بزرگ برای سرمایه‌گذاری‌های لازم برای جلوگیری از کمبود نفت در دهه آینده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، در حالی که آژانس بین المللی انرژی هشدارهایی را مبنی بر لزوم افزایش تولید نفت خام خاورمیانه در دهه آینده برای تامین تقاضای پیش بینی شده صادر کرده است، فاتح بیرول رییس بعدی آژانس می‌گوید درباره لزوم سرمایه‌گذاری در برهه‌ای که سقوط قیمت نفت به معنی کاهش حفاری‌های جدید شرکت‌های انرژی است نظرات کوته بینانه‌ای وجود دارد.

تولید نفت شیل آمریکا اگرچه انتظار می رود در کوتاه مدت به رغم کاهش حفاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کند اما برای تامین تقاضا کافی نخواهد بود.

بیرول گفت:‌ تولیدکنندگان سنتی نفت در خاورمیانه باید افزایش پیش بینی شده در مصرف را تامین کنند و در این میان انتظار می رود عراق حدود 50 درصد نفت اضافه مورد نیاز را تامین کند.

بیرول طی سخنانی در انجمن صنعت گاز ژاپن 4 روز پس از انتصاب به عنوان رییس جدید آژانس بین المللی انرژی گفت: این به معنای این است که ما اکنون با مشکل مواجه هستیم.

بیرول در پایان ماه اوت جانشین ماریا فاندرهوون رییس کنونی آژانس خواهد شد که دوره تصدی‌اش منقضی می‌شود.

فاتح بیرول افزود: مشکلات امنیتی ناشی از ظهور داعش و دیگر شبه نظامیان چالش های بزرگی برای سرمایه‌گذاری های جدید در خاورمیانه ایجاد کرده است و اگر این سرمایه‌گذاری‌ها امروز انجام نشوند ما در دهه 2020 میلادی شاهد رشد تولید که به شدت به آن احتیاج است نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: میل برای سرمایه‌گذاری نفتی در خاورمیانه نزدیک صفر است که عمدتا نتیجه غیر قابل پیش بینی بودن این منطقه است.

افراطیون داعش تولید نفت در شمال عراق را مختل کرده اند اگرچه تولید در جنوب این کشور که بخش عمده نفت عراق در آن تولید می‌شود تاکنون تحت تاثیر قرار نگرفته است.

اما حملات گروه‌های مرتبط با داعش رو به افزایش است از جمله حملات میدان نفتی در لیبی که شرکت توتال در آن سهام دارد.

بهای نفت از حدود 46 دلار در اواسط ژانویه به 62 دلار در هر بشکه بازگشته که عمدتا به دلیل نگرانی درباره کاهش سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و چشم انداز ضعیف تولید شیل در آینده است.

این درحالی است که ذخایر نفت آمریکا به دلیل تولید کنونی نفت در آمریکا همچنان رو به افزایش است و ذخایر این کشور در هفته منتهی به شش فوریه به رقم بی سابقه حدود 418 میلیون بشکه رسید.

منبع: ایسنا

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۷۹۱
کد خبر : ۲۳,۴۹۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید