به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تدوین مدل جهانی انرژی تا سال ۲۰۱۶

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از تدوین مدل جهانی جهانی تا سال ٢٠١٦ خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای روزآمد کردن سالانه طرح جامع انرژی در حال انجام است.

به گزارش شانا، سید حسین ایرانمنش با اشاره به تدوین چشم انداز انرژی در منطقه گفت: برای انجام این مهم به یک مدل پایه ای به نام مدل جهانی انرژی (IWEM) باید بتوانیم بر اساس آن عرضه و تقاضای انرژی را در جهان از نگاه ایران تحلیل کنیم و با اعتماد به نفس و اطلاعات غنی در مجامع بین المللی حاضر شویم.

وی با یادآوری این که پایه گذاری مدل جهانی انرژی و ساخت بخشهای مختلف آن در موسسه مطالعات بین المللی انرژی از سالهای پیش آغاز شده است، گفت: امیدوارم سال آینده با حمایت شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت این موضوع مهم و اساسی به ثمر نشیند تا بتوانیم بر اساس مدلها و ابزارهای موجود در موسسه، اظهارنظرهای عالمانه تری در باره اتفاقهای بازار و جهت گیریهای تقاضا و عرضه داشته باشیم.

ایرانمنش با بیان این که هم اکنون تحلیلهای ارائه شده از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی در حوزه انرژی جهان بر اطلاعات و منابع در اختیار مبتنی است نه بر اساس مدل ایرانی، افزود: ضرورت دارد که در کشوری همچون ایران که دارای بزرگترین میادین نفت و گاز است مدلی بومی برای تحلیل بازارگاز، نفت و دیگر انرژی ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که هم اکنون نزدیک به چهار سال است که اجزایی از مدل جهانی انرژی نظیر بخش حمل و نقل هوایی و دریایی تهیه شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده و با حمایت وزرات نفت، نخستین چشم انداز انرژی جهان از منظر ایران تا سال ۲۰۱۶ تدوین می شود.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، ایرانمنش با بیان این که در بخش طرح جامع انرژی کشور، ساخت مدل اقتصادی و زیربخشهای مربوط به مدلهای بهینه سازی به اتمام رسیده است، افزود: بر اساس این مدلها و سناریوهای مختلف، چشم انداز انرژی ایران در بازه های زمانی ۵، ۱۰، ۱۵ و ۳۰ ساله تولید شده است.

وی از برنامه ریزی برای روزآمد کردن سالانه طرح جامع انرژی کشور خبر داد و گفت: پیش از این نیز فعالیتی علمی در موسسه مطالعات بین المللی انرژی تحت عنوان ترازنامه هیدروکربوری کشور انجام می شد که نگاهی گذشته نگر داشت و وضع تعادل انرژی کشور را در گذشته نشان می داد.

ایرانمنش توضیح داد: برعکس نگاه گذشته نگر تراز هیدروکربوری کشور، چشم انداز جامع انرژی، آینده نگر است و با توجه به سناریوهای مختلف، وضع انرژی ایران را از نظر میزان عرضه و تقاضا، کمبودهای موجود و شرایط کلی و این که این وضع در آینده چه تغییرهایی می کند را بررسی و تحلیل می کند.

وی یکی از اولویتهای موسسه مطالعات بین المللی انرژی در سال ۱۳۹۴ را روزآمد کردن چشم انداز انرژی کشور اعلام کرد.

منبع: شانا

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۸۲۱
کد خبر : ۲۳,۵۰۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید