به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار آهن آلات چین رو به ثبات – 23/06/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – گزارش شده قیمت آهن آلات در بازار داخلی چین بعد از یک ماه رکود روند صعودی گرفته و رو به ثبات گذاشته است. البته فشار موجودی بالا در این روند اشکال ایجاد خواهد کرد.

در بورس شانکهای، قیمت میله گرد معامله شده 12/0 درصد بیشتر شده. اگر چه این مقدار افزایش نسبت به کاهش 25 درصدی قیمتها در ماه اگوست چندان قابل توجه نیست.

در حال حاضر مهمترین مانع در بهبود بازار چین مسئله موجودی بالاست. طبق آخرین آمار اتحادیه آهن و فولاد چین، سطح تولید فولاد این کشور در ماه اگوست 65/51 میلیون تن یا 67/1 میلیون تن روزانه بوده که سطح فوق العاده بالایی است. با در نظر گرفتن این مقدار تولید ماهیانه می توان برآورد تولید سال را تا 608 میلیون تن تخمین زد.

وزیر صنایع و فن آوری اطلاعات چین گفت سطح مصرف فولاد طی امسال کمتر از 500 میلیون تن در مقابل کل تولید 660 میلیون تنی خواهد بود. وی گفت 58 میلیون تن ظرفیت تولید جدید در این محاسبات لحاظ نشده است.

سطح تولید فولاد داخلی چین بعد از گذشتن از سطح پائین 16/1 میلیون تنی به 48/1، 65/1و 64/1 میلیون تن به ترتیب در ماههای می، ژوئن و جولای رسید و علیرغم کاهش قیمتها، کارخانجات فولادی هنوز با ظرفیت بالا تولید می کنند. دلیل سطح بالای تولید در این کارخانه ها، تقاضای بالای تجار و مصرف کنندگانی است که در ماه جولای کالای زیادی را از ترس بالا رفتن قیمتها پیش خرید کرده بودند.

گفته شده کارخانجات فولادی چین هنوز تحت فشار هستند و برخی شرکتهای خصوصی قیمت میله گرد و مفتول خود را تا 14 دلار پائین آورده اند. ولی علیرغم حجم بالای موجودیها، تجار شدیداً درصدد بالا بردن قیمتها بدلیل رونق فصلی بازار هستند.

۲۳ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۰۷۹
کد خبر : ۲,۳۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید