به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازگشت خریداران ورق ترک به بازار – 24/06/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – پس از آنکه بزرگترین تولید کننده ورق ترکیه قیمت محصولات خود را تا 3 دلار بالا برد، تجار این کشور چند قرارداد خرید ورق با فروشندگان سی آی اس امضاء کردند و علیرغم تعرفه بالای وارداتی، این قیمتها با بازار داخلی قابل رقابت بودند.

تجار ترک می گویند قیمت ورقهای با ضخامت بالای سی آی اس بسیار به صرفه تر از قیمت آن در اردمیر است و آنها ترجیح می دهند این نوع ورقها را از بازار واردات تهیه کنند.

شرکت ایلیچ اکراین ورق گرم را در قیمت 540 دلار در تن سی اف آر پیشنهاد می دهد که با توجه به 13 درصد تعرفه وارداتی قیمت تمام شده آن 610 دلار خواهد بود در حالیکه قیمت تمام شده ورق اردمیر 620 دلار در تن است. روسیه نیز ورق گرم را در قیمت 570 تا 580 دلار پیشنهاد می دهد ولی قیمت ورقهای ضخامت بالای آن با اردمیر برابر است. چین هم ورق گرم را در قیمت 560 تا 570 دلار در تن سی اف آر تحویل فوری عرضه کرده است.

دست اندر کاران بازار ترکیه می گویند اردمیر زمان مناسبی برای بالا بردن قیمتهای خود انتخاب نکرده چرا که این شرکت ترک تنها شرکتی است در دنیا که قیمت خود را بالا برده است.

واردکنندگان و مصرف کنندگان ترک از دولت این کشور خواسته اند تا تعرفه های وارداتی را کم کند ولی دولت هنوز تصمیمی راجع به این موضوع نگرفته است. اردمیر تنها تولیدکننده بزرگ در این منطقه است که با ظرفیت کامل تولید می کند و دولت نیز تولید داخلی را حمایت خواهد کرد.

۲۴ شهریور ۱۳۸۸ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۰۸۴
کد خبر : ۲,۳۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید