به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حذف دلار در مبادلات چین و روسیه از هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-مقامات ارزی روسیه اعلام کردند از روز 17 مارس سال جاری توافقنامه استفاده از روبل و ین را در مبادلات تجاری روسیه و چین اجرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آندری شمتوو، معاون مرکز مبادلات ارزی مسکو، اعلام کرد استفاده چین و روسیه از روبل و ین در مبادلات تجاری دو جانبه دو کشور از هفته آینده آغاز خواهد شد.

این مقام ارزی روس افزود: این اقدام از روز 17 مارس کلید خواهد خورد و پیش بینی می شود از نظر حجم مبادلات، روبل و ین به سومین ارزهای مورد مبادله در جهان تبدیل شوند.

وی ادامه داد این امید وجود دارد تا با اتخاذ سیاست هایی، ریسک استفاده از این دو ارز بین المللی توسط سرمایه داران کاهش یافته و استفاده از روبل و ین در مبادلات تجاری دو کشور، حجم مبادلات دو جانبه روسیه و چین را افزایش دهد.

وی ادامه داد اخیرا گردش مالی ین به ده برابر افزایش یافته است.

مرکز مبادلات ارزی مسکو امیدوار است اجرای این توفقنامه به گونه‌ای صورت گیرد که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به استفاده از این دو ارز گرایش پیدا کرده و مبادلات تجاری دو کشور روند افزایشی را در پیش گیرد.

بنا به گفته شمتوو، در حال حاضر تنها 10 درصد از حجم 80 میلیارد دلاری تجارت بین دو کشور به ارزهای روبل و ین صورت می گیرد که حجم بسیار کمی محسوب می شود.

ماه هاست که دو کشور چین و روسیه از تصمیم خود برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود خبر داده اند. دو کشور در ماه اکتبر سال گذشته میلادی توافق‌نامه حذف دلار و استفاده از ارزهای مالی را در مبادلات دو جانبه به امضا رسانده‌اند.

در این مدت دولت ها و بانک های مرکزی دو کشور با تشکیل کارگروه هایی سیاست ها و راهکارهای لازم برای اجرای این تصمیم را تدوین کرده‌اند.

این اقدام با هدف کاهش وابستگی دو کشور به دلار و دور شدن از سلطه مالی و اقتصادی غرب صورت گرفته است.

منبع: فارس

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۵۹۴
کد خبر : ۲۳,۹۰۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید