به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال آینده/ خودرو دوباره گران می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- چشم‌اندازی که برای سال آینده بازار و قیمت خودرو پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت‌ها تقریبا ثابت بماند.

در حالی این روزها آرامش در بازار خودرو حکم‌فرماست که در سال‌های گذشته اتفاقی دیگر را در بازار شاهد بودیم و همه لحظه قیمت‌ها روند افزایشی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت‌ها حتی در روزهای پایانی سال شدت می‌گرفت و چند روز مانده به سال جدید که حجم زیادی از مشتریان شروع به خرید خودرو برای مسافرت و تعطیلات عید نوروز می‌کردند، به علت کمبود خودرو در بازار، قیمت‌ها تا دو و سه میلیون تومان افزایش پیدا می‌کرد.

اما امسال بازار رفتاری متفاوت از دو، سه سال اخیر داشت و شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار شب عید هستیم؛ به طوری که با وجود عرضه خودروهای با مدل سال 94 به بازار عرضه، اما باز هم قیمت‌ها با چند هفته قبل تفاوت آن‌چنانی نکرده است و آرامش نسبی نیز در بازار خودرو وجود دارد.

البته با صحبت‌هایی که در هفته‌های اخیر از مدیران شرکت‌های خودروسازی و عوامل وابسته به صنعت خودرو شنیده می‌شود که در سال آینده افزایش قیمت برای خودرو وجود دارد، چشم‌انداز روشنی از بازار سال آینده دیده نمی‌شود؛ اگرچه برخی از منتقدان شرکت‌های خودروسازی مطرح می‌کنند که در سال‌های اخیر بهانه خودروسازان برای گران کردن خودرو، تحریم صنعت خودرو یا افزایش قیمت ارز بوده، اما در حال حاضر تحریم‌ها از صنعت خودرو تا حد زیادی برداشته شده و دلار نیز قیمت نسبتا ثابتی در بازار داشته است.

 

بر این اساس، خودروسازان بهانه‌ای برای گران کردن خودرو ندارند؛ به جز در موارد خاصی مثل اضافه کردن آپشن، لوازم ایمنی و تزیینی به خودروها. البته برای این کار نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد؛ به نحوی که خودروسازان می‌توانند خودروها را با همان شکل و ترکیب ارائه کنند و اگر مشتریان تمایل داشته باشند، آپشن‌های اضافی را برایشان روی خودروها نصب کنند.

 

با این وجود، فعالان بازار خودرو و نمایشگاه‌داران، چشم‌اندازی که برای سال آینده بازار خودرو و قیمت خودرو پیش‌بینی می‌کنند، این است که قیمت‌ها تقریبا ثابت بماند؛ چراکه قیمت خودروهای داخلی در سال‌های اخیر به حدی گران شده است که دیگر کشش گرانی بیشتر را ندارد و امکان دارد افزایش مجدد قیمت خودرو، ضربه‌ای را به صنعت خودرو وارد کند.

منبع: خبرآنلاین

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۶۱۸
کد خبر : ۲۳,۹۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید