به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال توافق نهایی در 1+5 زیاد است/ بنادر آماده ارائه خدمات به خطوط کشتیرانی خارجی باشند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-مدیرعامل سازمان بنادر گفت: پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد توافق نهایی در 1+5 محقق می‌شود، در این صورت با تغییرات گسترده‌ای که در حوزه تجارت و بازرگانی کشور صورت می‌گیرد، بنادر بازرگانی باید از آمادگی جهت ارائه خدمات مناسب به کشتی‌ها و خطوط لاینر برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد در گردهمایی پایان سال‌ مدیران، معاونان و مشاوران سازمان بنادر و دریانوردی، مهم ترین اقدامات این سازمان در سال 94 را تشریح و بر آمادگی بنادر بزرگ بازرگانی برای ارائه سرویس مناسب به کشتی های تجاری در صورت تحقق توافق نهایی مذاکرات هسته ای تأکید کرد.

وی با اشاره به مذاکرات سیاسی ایران با 1+5 اظهار کرد‌: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که به احتمال زیاد توافق نهایی محقق می‌شود، در این صورت با تغییرات گسترده‌ای که در حوزه تجارت و بازرگانی کشور صورت خواهد گرفت، بنادر بازرگانی باید از آمادگی لازم جهت ارائه سرویس مناسب به کشتی‌ها و خطوط لاینر برخوردار باشند.

‌سعیدنژاد با اشاره به رشد 6 درصدی عملیات بندری در سال 93، از افزایش قابل توجه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های مجدانه اداره کل تأمین و تجهیزات و پشتیبانی وزارت راه، امکان استفاده از فاینانس چین محقق شد که اقدام ارزنده‌ای است؛ خوشبختانه سرمایه گذاران سازمان نیز موفق شدند از صنایع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ‌واگذاری بنادر صاحب‌خانه‌ای‌ از مهم ترین دغدغه های این سازمان در سال آینده خواهد بود، گفت‌: نمی توانیم برای همه بنادر اعم از بنادر بزرگ و کوچک یک نسخه واحد صادر کنیم زیرا بنادر بزرگ را باید برای تأمین نیازهای ملی و امکان رقابت با بنادر بزرگ منطقه ارتقاء دهیم.

سعیدنژاد با اعلام اینکه «بازاریابی، مذاکره و گفت‌و‌گو برای ورود لاینرهای بزرگ به بنادر» از مهم ترین موضوعات سال آینده سازمان بنادر خواهد بود، گفت‌: مدیران بنادر باید از فضای موجود در کشور در این راستا استفاده مطلوب کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه در پروژه‌های بندری باید «مطالعات امکان سنجی هر پروژه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فنی» به درستی انجام گیرد، اضافه کرد‌: در هیچ پروژه ای اجازه نداریم از موضوعات زیست محیطی بی توجه عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان و بنادر و دریانوردی با انتقاد از ساختار این سازمان و جای خالی نیروهای متخصص جوان گفت‌: این یک اشکال بزرگ است اگر که نتوانیم نیروهای کارشناس نخبه و متخصص را جذب کنیم و با آموزش و پرورش این نیروها به بدنه سازمان اضافه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی «حفظ و نگهداری تجهیزات را یک وظیفه شرعی، سازمانی و ملی» دانست و تأکید کرد‌: باید از تجهیزات سازمان در بنادر به شکل علمی نگهداری کنیم.

‌سعیدنژاد حوزه IT در سازمان را در سطح و شأن صلاحیت این سازمان تخصصی و حرفه‌ای ندانست.

وی همچنین وصول مطالبات، توجه به جنبه های حقوقی رفتارها و ورود جدی به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه را از دیگر موضوعات مهم سازمان بنادر در سال 94 عنوان کرد.

منبع: فارس

۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۶۰۸
کد خبر : ۲۳,۹۲۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید