به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اعزام هیأت سه نفره به چین برای پیگیری فاینانس ۷ طرح‌ فولادی/یک یوآن هم گشایش اعتبار نشد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران، از اعزام هیأت دولت سه نفره ایرانی به چین برای انجام مذاکره نهایی در مورد فاینانس ۷ طرح فولادی خبر داد و گفت: با گذشت یک سال از قرارداد فاینانس این طرح‌ها حتی یک یوآن نیز گشایش اعتبار نشده است.

مهدی کرباسیان امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد آماده‌سازی سایت 300 هکتاری پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین اقدامات برای گشایش اعتبار فاینانس 7 طرح فولادی اظهار داشت: دوشنبه هفته گذشته مدیرعامل شرکت ملی فولاد، معاون وی و مدیر سرمایه‌گذاری ایمیدرو را برای پیگیری این موضوع به چین اعزام کردیم، تا مذاکره نهایی را در مورد فاینانس طرح‌های فولادی توسط طرف چینی انجام دهند.

وی ادامه داد: در این مورد سفیر چین را نیز فعال کردیم و با وی هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم.

کرباسیان با بیان اینکه بروکراسی حاکم بر چین باعث شد که بعد از گذشت یک سال از مذاکرات، حتی یک یوآن نیز در بخش فولاد تأمین اعتبار نشود، گفت: قرار بود 3 میلیارد یورو از این محل گشایش اعتبار داشته باشم که امیدواریم هر چه زودتر عملی شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سال جاری، کاهش قیمت جهانی برخی مواد معدنی مانند سنگ‌آهن و کاهش خرید چین باعث شد، تا در این بخش‌ها رکود حاکم باشد، افزود: در زمینه خام‌فروشی نیز برخی شایعات مبنی بر وضع عوارض بر مواد معدنی مانند سنگ‌آهن تنش‌هایی را ایجاد کرد، در حالی که اگر خام‌فروشی صورت گیرد و در مقابل، از منابع مالی حاصل‌شده جهت سرمایه‌گذاری در صنایع داخلی و فرآوری و مواد معدنی هزینه شود، کار بدی نخواهد بود.

کرباسیان با اشاره به افزایش تعرفه واردات فولاد طبق مصوبه دولت، افزود: ارزان‌فروشی محصولات فولادی و تعرفه حمایتی صادرات چین از تولیداتش باعث شد که کشورهای دیگر مانند ترکیه، مصر و ویتنام برای واردات فولاد تعرفه وضع کنند که این مسئله در این نیز صورت گرفت و تعرفه 10، 15 و 20 درصدی مطرح شد.

منبع: فارس

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۵۸۴
کد خبر : ۲۳,۹۴۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید