به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

لغو تحریم ها کلید گشایش های اقتصادی را به دست ایران می سپارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تحریم ها با حذف موانعی که ایجاد کرده اند، می توانند در جهت توسعه اقتصادی عمل کنند، درآمدهای کشور را ارتقاء بخشد، طلب های بلوکه شده از سوی کشورهای خارجی را آزاد کند و کلید گشایش های اقتصادی را به دست ایران واگذار کند.

بهنام ملکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، لغو تحریم ها را فرصت مناسبی برای اقتصاد ایران دانست و افزود: با برداشته شدن تحریم ها، هزینه مبادله با جهان خارج کاهش و شفایت در اقتصاد افزایش خواهد یافت و موقعیت مطلوبی برای استفاده راحت تر از دانش و تکنولوژی دیگران فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش درآمد ارزی به معنای آورده ارزی بیشتر برای دولت است، افزود: این افزایش درآمد بر روی تولید ناخالص داخلی ایران اثر مثبت داشته و ظرفیت های تولید، فروش و سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد ضمن آنکه مبادلات کشور راحت تر شده و ظرفیت های ایجاد شده در جهت توسعه و تولید به ویژه تولیدات دانش بنیان و صنعت به کار گرفته خواهند شد.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم، افزود: اگر استراتژی این باشد که ساختار اقتصادی در جهت واردات و مصرف به کار گرفته شود به این معناست که سیاست بازرگانی هوشمندانه ای اعمال نشده و تولید ملی و توان داخلی با کم توجهی مواجه شده است.
وی تصریح کرد: اگرچه واردات موجب کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد اما استفاده نادرست از فرصت ها، هزینه بالایی را به اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.
مدیر سایت اقتصاددان افزود: در واقع اگر لغو تحریم ها مترادف با واردات بیشتر باشد، دستاورد شکستن تحریم ها را از بین خواهیم برد اما چنانچه دولتمردان حساب شده و با برنامه ریزی وارد این عرصه شوند، با اقدام درست وزارتخانه ها و سازمانها، تهدیدات به فرصت تبدیل خواهد شد.
این محقق افزود: از این رو باید ساختار اقتصاد کشور به درستی تعریف شود، از تولیدات مدرن و دانش بنیان و اولویت دار بطور منطقی و هدفمند حمایت شود تا با یک استراتزی صحیح، سایر بازارها نظیر بازار پول، سرمایه، کار، فرهنگ و غیره در جهت توسعه و تولید عمل کنند تا بتوانیم ورود هوشمندانه ای به تجارت خارجی داشته باشیم.
لازم به ذکر است؛ ایران از سال 2012 و نیمه اول سال 2013 به دلیل تحریم های بانک مرکزی، صادران نفت، دسترسی به سیستم بانکداری بین المللی سوئیفت ، شرکت نفت ملی ایران، کشتیرانی و بیمه، بخش های کلیدی اقتصاد، فلزات گرانبها و غیره، با شوکی بی سابقه روبرو شد که امید است با لغو تحریم ها، شاهد گشایش درهای اقتصاد ایران باشیم.

منبع: ایرنا

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۶۴۶
کد خبر : ۲۳,۹۴۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید