به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انفجار بازار سهام ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  شاخص سهام ژاپن به بالاترین سطح خود طی پانزده سال اخیر رسیده است. شرکتهای ژاپنی نسبت به اکثر بازارهای دنیا عملکرد خوبی داشته اند و شاخص رشد قابل توجهی طی امسال داشته اند. اما دلیل این امر:

نوسان نرخ ین در برابر دلار مهمترین عامل موثر در پیشرفت شرکتهای ژاپنی بوده است و ذکر این نکته قابل توجه است که طی امسال ارزش ین در برابر دلار تقریبا در یک سطح بود.

البته ژاپن با رکود اقتصادی درگیر بود و رییس جمهور این کشور اقداماتی جهت اجرای اصلاحات ساختاری انجام داد و پس از افزایش مالیات فروش در آوریل سال گذشته، رشد اقتصادی ژاپن در سال 2014 دقیقا صفر درصد بود.

در عوض سرمایه گذاران به دنبال راههای دیگر رفتند. ارزش سهام در بازار ژاپن هنوز ارزان است، سوددهی شرکت ها بالا است و بانک مرکزی تمایل دارد پول بیشتری به بازارها تزریق کند که شامل خرید سهام نیز می باشد.

اکثر صادرکنندگان مهم مثل تویوتا سال خوبی را در 2014 داشتند، حتی شرکتهای وسایل الکتریکی مثل هیتاچی، پاناسونیک و کانون می توانستند افزایش سوددهی خود را پیش بینی کنند. البته تغییر استراتژی 1.2 تریلیون دلاری صندوق بازنشستگی هم بی تاثیر نبود. صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی ژاپن در سال گذشته تصمیم به کاهش خرید اوراق قرضه گرفت و درعوض سهم سرمایه گذاریهای خود را در سهام داخلی و خارجی دوبرابر کرد.

نقش ین در این روند تقریبا در پس زمینه بود، علی رغم ثبات نسبی آن طی امسال افت شدیدی در برابر دلار داشته و این به معنای سود هنگفت برای صادرکنندگان بین المللی بوده است.

به گزارش ایفنا، با تمام اینها عقیده عمومی بر این است که اگر دولت ژاپن توانسته عادتهای بد شرکتها را تغییر دهد پس می تواند اصلاحات اقتصادی دیگری را نیز انجام بدهد، البته در این بین بانک مرکزی این کشور نیز سهم خود را انجام خواهد داد و انتظار می رود طی ماههای آتی برنامه های خود را ارائه کند. 

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۶۳۰
کد خبر : ۲۳,۹۵۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید