به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نرخ بهره در روسیه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  نگرانی ها از بروز تورم در روسیه و تزلزلهای اقتصادی، بانک مرکزی این کشور را وارد عمل کرده است. همانطور که انتظار می رفت این بانک نرخ بهره اصلی خود را 1 تا 14 درصد کاهش داد. پایین آمدن ارزش روبل نیز از دلایل دیگر این اقدام عنوان شده است.

این دومین اقدام بانک مرکزی روسیه طی سال جاری بوده است. در ماه ژانویه نیز بانک مرکزی نرخ بهره خود را دو درصد کم کرد. ارزش روبل تقریبا به نصف رسیده، درآمدهای دلاری فروش نفت و سایر کالاها به شدت پایین آمده و قیمت مواد غذایی در بازار داخلی رو به افزایش است.

تصمیم اخیر بانک مرکزی در تقویت نرخ روبل موثر بوده و آن را به رقم  61.37  در برابر دلار رسانده که 0.3 درصد کمتر از 0.5 درصد افت نرخ روبل پیش از کاهش نرخ بهره است.

به گزارش ایفنا، بانک مرکزی روسیه طی بیانه ای اعلام کرد خطرات احتمالی را در جهت حفظ وضعیت اقتصادی به جان خریده است. بانک مرکزی موفق شده نرخ تورم را به 16.7 درصد پایین بیاورد و اظهار کرده دلیل تورم بالای فعلی در نتیجه عواملی کوتاه مدت بوده است.

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۷۱۶
کد خبر : ۲۳,۹۵۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید