به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات 20 میلیون تن فولاد نیاز به امکانات زیرساختی دارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است: براساس سند چشم انداز ظرفیت 55 میلیون تن برای تولید فولاد پیش بیني شده و از این رقم 20 میلیون تن باید به صادرات اختصاص یابد که امکانات متناسب زیرساختی برای این منظور تدارک نشده است.

گزارش ایرنا از انجمن مزبور حاکی است، بهرام سبحانی گفت: افق 1404 ظرفیت تولید سالانه فولاد کشور بالغ بر 55 میلیون تن برآورد شده که باید 20 میلیون تن از این رقم صادرشود اما به امکانات زیرساختی از جمله اسکله و سایر امکانات دریایی نیاز دارد و اکنون این امکانات فراهم نیست.
وی خواستار پیاده سازی طرح جامع فولاد در قالب یک برنامه مدون شد تا از آثار مثبت آن بهره برداری شود.
سبحانی افزود: دولت در چارچوب سند چشم انداز مشخص سازد که افزایش ظرفیت تولید فولاد باید در کدام مناطق و با چه ظرفیت هایی اجرا شود.
آمارهای غیررسمی منتشر شده، میزان ظرفیت تولید فولاد کشور را 22 تا 25 میلیون تن مشخص ساخته و در پایان سال 92 مجموع تولید فولاد خام کشور به رقم بیش از 15.6 میلیون تن رسید.
رئیس هیات مدیره انجمن یادشده اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید فولاد باید با رویکرد صادراتی دنبال شود، بنابراین لازم است نیاز 10 تا 20 سال آینده کشور را پاسخ دهد.
وی گفت: امروز فناوری مورد استفاده در واحدهای فولادسازی در سطح جهان مورد توجه ویژه قرار دارد، بنابراین در اجرای طرحهای جدید یا توسعه واحدها باید به فناوری در بخش کوره بلند و احیای مستقیم توجه شود تا بتواند تولید مطابق استانداردهای روز دنیا صورت گیرد.
سبحانی اظهار امیدواری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نسبت به سیاستگذاری در این بخش اقدام و برنامه مربوطه نیز به استانها ابلاغ شود.
به گفته وی، سرمایه گذاران جدید بخش خصوصی اعم از شرکتی یا در قالب کنسرسیوم باید در چارچوب سیاست های ابلاغ شده نسبت به مکان یابی در نقاط خاص برای توسعه فولاد اقدام کنند که با ظرفیت بهینه و فناوری روز همخوانی داشته باشد.
پیش از این جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود، عدم دستیابی به ظرفیت تولید فولاد کشور ناشی از کمبود مواد اولیه در بخش گندله و آهن اسفنجی است.
سرقینی میزان کمبود آهن اسفنجی و گندله کشور را هریک حدود هشت میلیون تن اعلام کرد.
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت پیش بینی کرده بود تا پایان سال 1393 ظرفیت تولید فولاد کشور به رقم 34 میلیون تن برسد.
برابر با آمارهای منتشر شده، میزان ذخایر سنگ آهن کشور 5.1 میلیارد تن است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)به تازگی اعلام کرد: اکتشافات صورت گرفته در منطقه سنگان موجب شناسایی 200 میلیون تن ذخیره قطعی جدید سنگ آهن شد.

منبع: ایرنا

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۷۹۰
کد خبر : ۲۳,۹۷۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید