به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود بازار نقدی سنگ آهن چین - 30 /06/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – بازگشت کارخانه ها به بازار برای خرید سنگ آهن، قیمت خرید نقدی این محصول را طی این هفته بالا برد. افت قیمت سریع آهن آلات در بازار داخلی چین طی ماه گذشته اثر منفی در قیمت سنگ آهن داشت طوریکه در ماه اگوست قیمت این محصول از 104 تا 105 دلار به 90 تا 93 دلار در هر تن خشک رسید. ولی تحلیلگران اظهار کردند که این کف قیمت برای سنگ آهن است و تا یکی دو هفته آینده قیمت آن بهتر خواهد شد.

در حال حاضر، قیمت سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند 83 تا 85 دلار هر تن خشک تحویل بنادر شمال چین است که تقریباً نسبت به قیمت 82 تا 85 دلاری هفته گذشته تغییری نداشته.

ثبات قیمت سنگ آهن  به افزایش قیمت این محصول در مذاکرات سال آینده کمک خواهد کرد. این روند رو به بهبود تجار را بر آن داشته تا موجودی انبارهای خود را تکمیل کنند، ضمن اینکه نزدیک شدن به فصل زمستان و مشکلات حمل و نقل نیز دلیل دیگری برای تجار است.

یک تاجر چینی گفت، علیرغم آرامش در بازار فعلی سنگ آهن، برخی عرضه ها 2 تا 3 دلار بیشتر از هفته گذشته است که این امر نشان دهنده افزایش قیمت سنگ آهن در ماه اکتبر است.

قیمت سنگ آهن در بازار نقدی طی چند هفته اخیر افت کرد ولی بازگشت کارخانه ها برای تکمیل موجودی انبارهای خود باعث تقویت قیمت این محصول خواهد شد.

 

۳۰ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۷۲۲
کد خبر : ۲,۴۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید