به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تقاضای میله گرد صادراتی چین - 31 /06/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – افت قیمتها در بازار داخلی چین، صادرکنندگان منطقه را برای از سرگیری صادرات میله گرد تحریک کرده است ولی حجم صادرات بدلیل تقاضای پائین و عرضه های سایر کشورها، محدود است.

قیمت فعلی میله گرد قطر 16 تا 25 میلیمتر در بازار چین 520 تا 530 دلار در تن فوب است و تولیدکنندگان بزرگتر میله گرد را از اول سپتامبر 550 تا 560 دلار در تن فوب برای صادرات پیشنهاد میدهند ولی ظاهراً تنها بازار خریدار این محصول کره است. ترکیه میله گرد خود را در حدود قیمت 520 دلار تحویل دوبی و سنگاپور پیشنهاد میدهد که بسیار به صرفه تر از قیمت تمام شده چین است. قیمت میله گرد چین 540 دلار هر تن تحویل سنگاپور اعلام شده است.

تحلیل های مختلفی در مورد بازار میله گرد چین وجود دارد. برخی می گویند به دلیل تولید بالای داخلی و افزایش سطح موجودی، سطح صادرات چین طی نوامبر بالا خواهد رفت ولی بعضی دیگر معتقدند کارخانه های چینی ترجیح خواهند داد تا از تولید خود کم کنند تا اینکه صادرات همراه با زیان داشته باشند.

قیمتها در بازار چین بسیارنزدیک به هزینه تمام شده تولید است که این روند نمی تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد. و در غیر اینصورت کارخانه ها مجبور به توقف تولید خود خواهند بود. یک کارخانه دار چینی گفت اگر چه احتمالاً قیمتها تا اوایل اکتبر در سطح پائین خواهد بود ولی امیدواری به بهبود شرایط تا ماه آینده وجود دارد.

سطح تولید میله گرد در چین بسیار بالاست و در ماه آگوست از 10 میلیون تن هم فراتر رفت و به 92/10 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته 44 درصد بیشتر است.

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۷۶۱
کد خبر : ۲,۴۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید