به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ قیمت در بازار صادرات ورق گرم چین - 31 /06/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – از اواخر اگوست درخواستهای خرید ورق گرم چین در بازار صادرات بسیار زیاد شد. اگر چه تجار چینی می گویند این درخواستها فقط برای برآورد قیمت بوده و خریداران عجله ای برای خرید ندارند. اما این روند باعث شده اکثر تولیدکنندگان و تجار چینی نسبت به بازار صادرات ورق گرم امیدوارتر شوند و برای گرفتن سفارشات خرید نهایت سعی خود را در ارائه عرضه های خوب انجام می دهند. ولی ازآنجا که قیمت ورق گرم در چین 20 دلار از اول ماه پائین آمده و به حدود 505 دلار در تن فوب رسیده، یک جنگ قیمت در چین بوجود آمده است.

یک دلیل اصرار چینی ها برای صادرات ورق گرم به هند، احتمال بالارفتن تعرفه وارداتی ورق گرم این کشور است چرا که حدود 80 درصد ورق گرم صادراتی چین را هند می خرد.

از طرفی قیمت خرید پیشنهادی خریداران هندی نیز پائین و پائین تر می آید و سطح خریدشان نیز کمتر شده چون می دانند بازار داخلی چین هنوز ضعیف بوده و موجودی شان هنوز بسیار بالاست.

علیرغم کامل بودن ظرفیت موجودی ورق گرم در بازار چین، کارخانه ها تمایلی به کاهش روند تولید ندارند، از طرفی تجار نیز نمی خواهند کالای موجود خود را در قیمتهای فعلی و با ضرر بفروشند. فروش ورق گرم در بازار داخلی با قیمتهای فعلی چین تا 147 دلار هر تن زیان به همراه خواهد داشت.

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۰۹۲
کد خبر : ۲,۴۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید