به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار فولاد ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- طبق آمار منتشر شده انجمن آهن و فولاد ژاپن، فروش فولاد این کشور در ماه فوریه 0.6 درصد نسبت به ژانویه  و 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه  سال گذشته کاهش داشته به 5.55 تن رسید.

انجمن آهن و فولاد ژاپن اظهار کرد، سفارشات به دلیل پایین آمدن تقاضای داخلی کاهش یافت و انتظار هیچ رشدی در این فصل نمی رود. وی گفت، تقاضای فولاد ژاپن برای استفاده در ساخت و ساز به خاطر بالا رفتن مالیات در سال گذشته راکد باقی مانده است.

ضمنا دولت ژاپن از ماه آوریل تا سپتامبر سال گذشته بودجه زیادی صرف پروژه های شهرسازی کرد به همین دلیل فعالیت این پروژه ها در حال حاضر کمتر شده است.

از طرف دیگر، صادرات فولاد در ماه فوریه 3 درصد نسبت به ماه ژانویه و 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه  سال گذشته بالا رفته و به 2.07 میلیون تن رسید. اما علت این بهبود در آمار، پایین بودن حجم صادرات ماه های نخست سال گذشته بوده است.

به گزارش ایفنا، کارخانجات ژاپنی برای جبران سطح پایین فروش داخلی خود قصد دارند صادرات را افزایش دهند. اما بازار فولاد آسیا کساد است و کارخانه ها از طریق صادرات به سودی نمی رسند.

به همین دلیل فولاد سازان ژاپنی قصد دارند در این فصل تولید را کاهش دهند. آنها ترجیح می دهند بجای آنکه در قیمت های پایین صادر کنند از تولید خود بکاهند. در این راستا کارخانه نیپون استیل ژاپن قصد دارد در ماه های آوریل تا ژوئن حدود یک میلیون تن تولید فولاد خام خود را کاهش دهد تا به کاهش مازاد موجودی بازار کمک کند.

بنا بر پیش بینی اخیر وزارت اقتصاد،صنعت و تجارت ژاپن، تولید خام فولاد در طول این فصل نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 25.51 میلیون تن خواهد رسید.

ترجمه: س. صارمی

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۲۴,۳۱۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلا

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید