به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازگشت ایران به بازار احیای قیمت نفت را به تاخیر می‌اندازد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که چشم انداز سرازیر شده نفت ایران به بازار و تولید نفت عربستان در سطوح بی سابقه می‌تواند احیای بازار جهانی نفت را که قیمتها در آن به شکل تاریخی سقوط کرده به تاخیر بیندازد.

به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد عرضه نفت جهان به دلیل شروع تقاضا در نیمه دوم امسال کاهش پیدا کند زمانیکه انتظار میرود تولید کنندگان آمریکایی تولید خود را کم کنند.

اما این آژانس افزود: سازمان کشورهای صادرکننده نفت به رهبری عربستان تولید خود را در ماه مارس به 31 میلیون بشکه در روز رسانده که روزانه یک میلیون بشکه بالای سقف توافق شده است.

سوالی که در ماههای گذشته ذهن تحلیلگران بازار نفت را به خود درگیر کرده اینست که در صورت حصول توافق هسته ای تا پایان ژوئن و لغو تحریمها، ایران با چه سرعتی میتواند تولید نفت خود را افزایش دهد. مقامات ایران می‌گویند پس از لغو تحریمها صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی افزود: افزایش صادرات نفت ایران به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و احتمالا همین اعضای اوپک را تحریک کرده که عرضه و سهم بازار خود را در آستانه بازگشت احتمالی ایران به بازار افزایش دهند.

نتیجه گیری آژانس مبنی بر تاخیر در احیای بازار با سخنان اخیر فاتح بیرول اقتصاد دان ارشد آژانس که گفته بود برای تاثیرگذاری نفت ایران روی بازار زمان لازم است، تناقض دارد.

در گزارش آژانس آمده است تولید نفت اوپک در ماه مارس روزانه با 890 هزار بشکه افزایش به 31 میلیون و 20 هزار بشکه در روز رسیده زیرا تولید نفت عربستان به سطح بی سابقه ای رسیده و تولید در عراق و لیبی احیا شده است.

منبع: ایسنا

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۶۶۱
کد خبر : ۲۴,۳۳۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید