به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونق بازار فولاد در نیمه دوم سال 94

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) از احتمال رونق بازار فولاد در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: معدنکاران سنگ‌‌آهن باید بدانند کاهش قیمت سنگ‌آهن کوتاه‌مدت است و در این دوره می‌توانند نیاز تولید فولاد را تامین کنند.

رضا اشرف‌سمنانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: در سال 94 وضعیت بازار فولاد دو حالت را پشت سر خواهد گذاشت. اگر روند خرید و فروش‌ها مانند سال گذشته باشد، بازار محصولات فولادی روبه رشد نخواهد رفت. اما اگر تقاضا در بازار افزایش یابد و واحدهای صنعتی و بخش ساختمان که در حالت رکود بوده‌اند از این حالت خارج شوند، بازار رونق می‌گیرد.
مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) افزود: با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها برای فضای اقتصادی و صنعتی کشور به وجود آوردند، لغو تحریم‌ها می‌تواند بازار داخلی خودرو و بازار ساختمانی و صنعتی رونق دهد و این امر می‌تواند مصرف را در داخل کشور افزایش دهد و بازارهای صادراتی توسعه یابد.
اشرف‌سمنانی با بیان اینکه بیشتر واحدهای فولادی ایران توان رقابتی را دارند تا در بازارهای صادراتی ورود پیدا کنند، گفت: رفع مشکلات بانکی پس از برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند سبب تسهیل صادرات شود. تولید فولاد نسبت به مصرف استاندارد فاصله بسیاری دارد و باید بازار هر چه زودتر روبه بهبود برود.

او با بیان اینکه ایران هنوز در برخی محصولات فولادی نیاز به واردات دارد، گفت: افق بلندمدت صنعت فولاد روشن است و پیش‌بینی می‌شود تقاضا در بازار افزایش یابد. زمانی که فضای بین‌المللی گشایش می‌یابد محدودیت‌های کشورهای مصرف‌کننده به طور مثال بازارهای اروپا نیاز خود را از بازار ایران تامین خواهند کرد. در این سال‌ها بیشتر صادرات ایران به چین و هند بوده است، در حالی که در گذشته ما صادرات فولاد آلیاژی به اروپا داشته‌ایم. بنابراین دستیابی به توافق هسته‌ای در بازار فولاد بسیار تاثیرگذار است و بسیار سریع تقاضا‌ها را می‌تواند افزایش دهد.
کارشناس اسبق صنعت فولاد با بیان اینکه بازاریابی فولاد آسان و کیفیت تولید فولاد ایران مناسب است، گفت: محصولات فولادی ایران مشخصه‌های ثابتی دارد، مانند کالاهایی که بازاریابی سخت دارند نیست و فروش آن ساده‌تر ازبرخی کالاها است.
مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با بیان اینکه در نیمه دوم سال به احتمال زیاد جریان‌های بسیاری در فضای اقتصادی و روابط تجاری ایجاد خواهد شد، گفت: بخش مسکن در نیمه دوم سال تکان می‌خورد و رونق در این بخش تقاضای خرید فولاد را در داخل کشور افزایش می‌دهد.
او افزود: تولیدکنندگان چین الان مازاد تولیدی دارند اما به علت کاهش قیمت سنگ‌آهن و کاهش هزینه حمل و نقل این مواد معدنی احتمال دامپینگ وجود دارد اما این دوره از واردات باید حتما با اعمال تعرفه کنترل شود. اما تا زمانی که بازار داخلی نیازی به واردات ندارد، تولید داخلی باید پاسخگوی تقاضا در داخل کشور باشد.

مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بیان کرد: در شرایطی که افت قیمت سنگ‌آهن اتفاق افتاده و حجم صادرات کاهش یافته است، معدنکاران سنگ‌آهن ناچار هستند فعالان این عرصه خود را آماده حرکت بعدی کنند، زیرا ریزش قیمت سنگ‌آهن در دوره‌ای کوتاه‌مدت است و قرار نیست ادامه پیدا کند. بنابراین بهره‌برداران باید برای کیفیت و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در سنگ‌آهن تلاش کنند و تجهیزات خود را آماده‌سازی کنند تا بتوانند در این بحران مالی بتواند نیازهای داخلی را تامین کنند.
مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) افزود: به محضی که رونق در بازار فولاد ایجاد شود و تقاضا در این بازار افزایش یابد، به حجم بسیاری سنگ‌آهن نیاز است که باید از معادن داخلی سنگ‌آهن این نیاز تامین شوند. نیاز ما به فولاد قطعی است و برای تولید فولاد به سنگ‌آهن نیاز است.
اشرف‌سمنانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز ادامه داد: زمانی که بازار فولاد در حالت رکود است، تولیدکنندگان فولاد نمی‌توانند بدهی خود را به شرکت‌های سنگ‌آهنی به موقع پرداخت کنند زیرا بازار فولاد در حال حاضر مشتریان بسیاری ندارد.
او اظهار کرد: کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی کشور در تمامی بازارهای داخلی گردش پیدا کرده و این امر تبعاتی هم در بازار مواد اولیه فولاد داشته و هم در بازار محصولات نهایی فولاد به جا گذاشته است. در شرایطی که داخل کشور نیاز به سنگ‌آهن داشته باشد، باید تولیدکنندگان تامین بازار و تولید داخلی را جایگزین صادرات کنند.
منبع: اقتصاد نیوز

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۹۴۳
کد خبر : ۲۴,۳۴۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید