به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش حضور ایران در بازارهای فولاد اروپا

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-از آنجایی که یکی از خطوط تولید کارخانه ایلوا ایتالیا به زودی برای تعمیرات تعطیل می شود، بازار ورق گرم جنوب اروپا به دنبال یک عرضه کننده بزرگ دیگر است تا با کمبود مواجه نشود. در این بین کارخانه فولاد مبارکه ایران نیز مورد نظر است. از سال 2013 تاکنون کارخانه ایلوا ایتالیا تولید خود را از 26 هزار تن در روز فولاد خام به 11 هزار تن کاهش داده و از 4 کوره آن 2 کوره در حال کارند.

در این بین بنا بر گزارش موسسه پلاتس کارخانه فولاد مبارکه قراردادی با یک از نوردکاران بزرگ جنوب اروپا برای تامین ورق بسته است. جزییات این قرارداد اعلام نشده ولی بنا بر اظهار فعالان بازار ایتالیا برای 100 تا 200 هزار تن ورق گرم در قیمت 360 تا 365 یورر هر تن سی اند اف ایتالیا جهت ماه آینده است. احتمالا این قرارداد ماهانه خواهد بود. به زودی تولید ورق کارخانه ایلوا کاهش می یابد از این رو بازار باید به دنبال جایگزین باشد.

در آلمان نیز برخی از واردات ماهانه 60 تا 70 هزار تن ورق کارخانه فولاد مبارکه خبر داده اند و در انگلیس نیز فعالان بازار اظهار داشتند ایران به بازار آن ها بازگشته است.

به گزارش ایفنا، سال گذشته میلادی ایران 523.549 تن ورق گرم به حوزه یورو صادر کرده در حالی که سال 2013 این رقم حدود 119 هزار تن و در سال 2012 حدود 96 هزار تن بوده است. ظاهرا کارخانه فولاد مبارکه به دنبال افزایش حضور در بازارهای جهانی است  و هدف فعلا برای 2 میلیون تن در سال است و بازارهای اصلی اسپانیا و ایتالیا خواهند بود.

ترجمه: م.تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۸۲۳
کد خبر : ۲۴,۳۴۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید