به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سکوهای حفاری نفت در آمریکا به کمترین سطح از سال 2010 رسید

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- روند کاهش در تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا این هفته کند شد اما تعداد این سکوها به پایین ترین سطح از سال 2010 تاکنون رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، روند کاهش در تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا این هفته کند شد اما تعداد این سکوها به پایین‌ترین سطح از سال 2010 تاکنون رسید که بیانگر این است که پس از اینکه کاهش قیمت نفت باعث شد شرکتهای نفتی از ماه اکتبر نیمی از سکوهای حفاری در کشور را تعطیل کنند، کاهش در حفاری‌ها احتمالا در حال توقف است.

شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، به رغم این علایم ثبات، تعداد سکوها پس از 42 و 11 مورد کاهش در دو هفته گذشته، این هفته نیز با 26 مورد کاهش به 734 سکو رسیده است.

بیکرهیوز افزود: تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا برای 19 هفته متوالی کاهش یافته که این یک مورد بی سابقه از سال 1987 است.

از زمانیکه تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا در ماه اکتبر به 1609 مورد رسید تولیدکنندگان انرژی فورا به کاهش شدید 60 درصدی قیمت نفت از تابستان گذشته واکنش نشان داده و سرمایه‌گذاری‌ خود در این صنعت و تعداد نیروهای خود را کاهش و سکوهای حفاری را تعطیل کردند.

شرکت شلوم برگر بزرگترین شرکت خدمات حفاری نفتی در جهان اعلام کرد که علاوه بر تعدیل 9 هزار نیروی قبلی، 11 هزار نیروی دیگر را تعدیل خواهد کرد.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا پس از این کاهش شدید درحال نزدیک شدن به یک سطح محوری است که کارشناسان می‌گویند، می‌تواند باعث کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها و حتی ترغیب شرکت‌های نفتی به بازگشت به میادین در ماه‌های آتی شود.

بهای نفت سبک آمریکا در هفته‌ای که گذشت به بیش از 57 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت در سال جاری بود و نسبت به کف قیمتی ثبت شده 42 دلار در اواسط مارس 35 درصد افزایش نشان داد که بخشی از آن به دلیل کاهش انتظارات مبنی بر کاهش تولید به دلیل کاهش سکوهای حفاری بود.

آمار دولتی نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا پس از افزایش عمدتا تدریجی از سال 2008 از اوایل مارس تاکنون در محدوده 9 میلیون و 400 هزار بشکه در روز متوقف شده که بیشترین قیمت از اوایل دهه 1970 تاکنون است.

میادین نفتی که بیشترین کاهش را در تعداد سکوهای حفاری در هفته‌ گذشته تجربه کرده‌اند میدان می‌سی‌سی‌پی در اوکلاهاما و کانزاس هستند که با 9 مورد کاهش تعداد سکوهای آن به 31 مورد رسید که کمترین آمار از سال 2011 است.

ایالت تگزاس که بیشترین سکوهای حفاری در آن قرار دارد بیشترین کاهش را در هفته گذشته تجربه کرد و تعداد سکوها با 15 مورد کاهش به 411 سکو رسید که کمترین تعداد از سال 2009 به حساب می‌آید.

تعداد سکوهای حفاری نفت در کانادا همچنان 20 سکو است. همچنین تعداد سکوهای گاز طبیعی نیز با 8 مورد به 217 سکو رسید که کمترین تعداد از سال 1987 به حساب می‌آید.

منبع: ایسنا

 

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۷۸۵
کد خبر : ۲۴,۳۵۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید