به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گلدمن، افزایش نگرانی ها از تعطیلی برخی از معادن سنگ آهن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- طبق گفته ی موسسه گلدمن ساچز، بازار جهانی سنگ آهن که با مازاد عرضه بالایی مواجه است باید در خلال 3 سال آینده با تعطیل نمودن تعداد قابل توجهی از معادن با هزینه تولید بالا، شرایط خود را بهبود بخشد.

شرکت های معدنی با ترازنامه ضعیف و شرکتهایی که قادر به کاهش هزینه ها نمی باشند احتمال باقی ماندن در این عرصه را ندارند. با این که قیمت سنگ آهن به شدت نزولی بوده کسی به فکر کاهش تولید نبوده به همین علت قیمت سنک آهن به زیر 50 دلار آمریکا نزول کرده است. در این بین تولید کم هزینه شرکتهای معدنی بزرگی چون بی اچ پی بیلیتون و ریو تینتو باعث افزایش مازاد عرضه سنگ آهن شد.

وقتی عرضه بازار بالا می رود، قیمتها باید کاهش یابد . بسیاری از تولیدکنندگان سنگ آهن در این بازار نزولی دوام نخواهند آورد. دیری نمی پاید که نوسانات قیمت و عدم حمایت از بازار موجب شگفتی بسیاری می شود.

موسسه کردیت بانک سوئیس اظهار کرد که در حال حاضر در بحران قیمت سنگ آهن وجود داریم و پیش بینی های امسال حاکی از کاهش قیمت می باشد که از 73 دلار آمریکا به 51 دلار افت قیمت خواهد داشت.

به گزارش ایفنا، قیمت ها آنقدر باید کاهش یابد تا شرکتهای معدنی پر هزینه بازار کار خود را متوقف کنند و سنگ آهن به آن سطح دلخواه برسد. قیمت کنونی این ماده اولیه بسیاری از تولیدکنندگان را تهدید می کند ولی حتی شرکتهایی که ضرر می دهند هم به سرعت دست از کار نمی کشند. بلکه به کار خود ادامه می دهند و امیدوارند تا سرانجام بازارسنگ آهن به موقعیت قبلی خود بازگردد.

ترجمه: س. صارمی

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۹۸۵
کد خبر : ۲۴,۳۶۸
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید