به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خطرهای تهدیدکننده اقتصاد جهان: تغییرات در نرخ ارزها، تنش‌های ژئوپلتیکی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تغییرات در نرخ ارزها و تنش‌های ژئوپلتیکی به عنوان 2 تهدید عمده اقتصاد جهان است، هشدار داد، کشورها نیاز است برای کاهش اثرات منفی افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، کشورهای عضو صندوق بین‌المللی پول با هشدار نسبت به ریسک‌های موجود در اقتصاد جهانی ناشی از تغییرات در نرخ ارزها و تنش‌های ژئوپلتیکی، رشد «ملایم» اقتصاد جهانی و «چشم‌انداز‌های متغییر» را مورد توجه قرار دادند.

کمیته رهبری صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد، درحالی‌که اقتصاد کشورهای توسعه یافته تقویت شده است، برخی از کشورهای نوظهور به علت کاهش قیمت کالاهای اساسی و حجم صادرات متضرر شده‌اند.

درحالی‌که آمریکا در مسیر افزایش نرخ بهره بانکی قرار دارد، این کمیته اعلام کرد، نیاز است تا ارتباطی موثر میان کشورها برای اقدامات در جهت عادی‌سازی سیاست‌های پولی به منظور کاهش اثرات منفی این اقدام بر دیگر اقتصادها، صورت گیرد.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است، «احتمال پتانسیل رشد پایین‌تر» در حال تبدیل شدن به چالش مهم جهانی است، موضوعی که به گفته رئیس این کمیته، محور مذاکرات در گفتگوهای روز شنبه بوده است.

آگوستین کارستن رئیس کمیته رهبری صندوق و وزیر دارایی مکزیک گفت، من با حس خوش‌بینی از این نشست بیرون آمدم. واقعیت این است که بیشتر مذاکرات حول چگونگی بالابردن رشد اقتصادی چرخید و تنها به ریسک‌ها محدود نشد... من فکر می‌کنم که این نشانه بسیار خوبی بود.

نشست‌های بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که روز یک‌شنبه به پایان خواهد رسید، در میان نگرانی‌ها در مورد عدم توانایی یونان برای به توافق رسیدن با بدهکارانش در اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برگزار می‌شود.

در عین حال، ریسک‌های ناشی از تقویت ارزش دلار و قیمت پایین کالاهای اساسی به بازارهای نوظهور آسیب زده و رشد اقتصادی چین کند شده است.

علی‌رغم بروز نشانه‌هایی از تقویت اقتصاد اتحادیه اروپا به علت اجرای سیاست‌های تسهیل کمی از سوی بانک مرکزی این اتحادیه، نرخ پایین تورم همچنان در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به صورت یک نگرانی باقی مانده است و صندوق بین‌المللی پول در بیانیه خود خواستار ادامه سیاست‌های پولی انبساطی در جاهایی که نیاز است، شد.

منبع: فارس

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۷۵۱
کد خبر : ۲۴,۳۷۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید