به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت سنگ آهن به 45 دلار بر می گردد!!

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- کارشناسان بر این باورند که کاهش تولید شرکت های معدنی برای بازگرداندن توازن به بازار سنگ آهن کافی نیست و نمی تواند مانع سقوطی دیگر در بازار این ماده اولیه گردد. قیمت سنگ آهن که اوایل آوریل 47 دلار و 8 سنت بود این هفته به 61 دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده و در بازار فیوچرز قیمت قرارداد سنگ آهن ماه سپتامبر به اوج 71 دلار و 30 سنت رسیده که از اواخر ماه مارس بی سابقه بوده است.

اخیرا موارد زیادی از کاهش در تولید سنگ آهن اعلام شده از آن جمله شرکت معدنی اطلس آیرون تولید را از 14 میلیون تن در سال به 8 تا 9میلیون تن کاهش داده است. بی اچ پی برخی پروژه ها را فعلا معلق کرده و شرکت واله برزیل از کاهش 30 میلیون تن در سال صادرات سنگ آهن خود خبر داده است. البته شرکت ریوتینتو اعلام کرده به فکر محدود سازی صادرات سنگ آهن نیست.

به گزارش ایفنا، البته کاهش هزینه ها بین شرکت های معدنی فراگیر شده و اغلب شرکت های معدنی دنیا در تلاشند هزینه تولید را به 35 تا 45 دلار برسانند.

منبع: metal.com

ترجمه: م.تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۶۷۰
کد خبر : ۲۴,۸۸۳
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید