به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعطیلی معادن کوچک، مانع افزایش مازاد عرضه سنگ آهن

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بر خلاف انتظارات، مازاد عرضه سنگ آهن در سال جاری بیش از این بالا نمی رود چرا که تعطیلی برخی معادن کوچک در استرالیا، کانادا و بسیاری از معادن چینی افزایش تولید شرکت های ریو تینتو و بی اچ پی را جبران می کند. از طرفی شرکت معدنی بزرگ واله برزیل نیز با توجه به روند بازار به فکر کاهش تولید سنگ آهن افتاده است.

در سال جاری میلادی معادن بزرگ استرالیایی به ویژه ریو تینتو تولید را 102 تا 110 میلیون تن بالا می برد. شرکت بی اچ پی نیز برنامه تولید سال جاری را ثابت نگه داشته است. ولی اواخر آوریل شرکت واله بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دنیا اعلام کرد به دلیل نتایج مالی ضعیف، تولید سنگ آهن را چند سال آینده تا 30 میلیون تن کاهش می دهد. پیش از این نیز این شرکت اعلام کرده بود سال 2015 تولید سنگ آهن را بیشتر از 13 میلیون تن افزایش نمی دهد.

در این بین تحلیلگران معتقدند کاهش تولید سنگ آهن چشمگیر نخواهد بود ولی نیمه دوم سال افزایش در تولید هم نخواهد داشت.

تولید بالای سنگ آهن استرالیا تا حدودی قابل جبران است چرا که امسال حدود 97 میلیون تن از ظرفیت تولید سنگ آهن دنیا به دلیل تعطیلی معادن چینی از بازار حذف می شود. برخی از احتمال تعطیلی 85 میلیون تن از ظرفیت تولید سنگ آهن در سال جاری و  در خطر بودن 80 میلیون تن دیگر خبر داده اند. بین شرکت های معدنی استرالیایی و کانادایی نیز 6 شرکت که مجموع تولید 27 میلیون تن سنگ آهن را دارند امسال تعطیل می شوند.

به گزارش ایفنا، در هر حال با این که مازاد عرضه سنگ آهن امسال بالاتر نمی رود ولی قیمت ها در دراز مدت بهبود چشمگیر نخواهند داشت. سه ماه پایانی سال جاری بازار سنگ آهن باز با افزایش عرضه به خصوص از جانب شرکت ریو تینتو روبرو خواهد شد. شاید قیمت ها برای مدتی بهبودهایی داشته باشد ولی نهایتا قیمت سنگ آهن تا پایان سال جاری در حدود 45 دلار هر تن سی اف آر چین برآورد شده است.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۷۲۲
کد خبر : ۲۴,۸۸۴
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید