به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازگشت تدریجی تولیدکنندگان نفت شیل

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل ناآرامیهای عراق و یمن و نگرانی درباره عرضه نفت خاورمیانه افزایش یافت، اما علائم افزایش تولید نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمتها شد.

نفت برنت با 9 سنت افزایش 66 دلار و 90 سنت در هر بشکه معامله شد و بهای نفت سبک آمریکا با شش سنت افزایش در هر بشکه به 59 دلار و 75 سنت رسید.

نگرانی درباره اختلال در تولید یا مسیرهای عرضه نفت به دلیل ناآرامیهای عراق و یمن از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت بوده است.

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که کنترل کامل شهر رمادی را در دست گرفته که بزرگترین شکست دولت عراق از تابستان گذشته تاکنون به حساب می‌آید. همچنین ائتلاف تحت امر عربستان پس از پنج روز آتس بس، حملات هوایی علیه حوثیها در شهر بندری عدن را از سر گرفت. عدن در مجاورت مسیر نفتکشهای تولیدکنندگان مهم نفت خاورمیانه قرار دارد.

به رغم ناآرامیها در خاورمیانه، تحلیلگران می‌گویند، بازار نفت همچنان به خوبی تامین است و اگر تولید آمریکا افزایش پیدا کند، اشباع بازار ممکن بدتر شود.

بانک ای ان زد گفت: بازار در حال نگران شدن درباره این موضوع است که قیمت‌های بالای 60 دلار در هر بشکه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را تشویق کند.

این بانک افزود: به نظر می‌رسد روند کاهش تعداد سکوها شتاب خود را از دست داده است بطوریکه این هفته تعداد انها تنها هشت مورد کاهش یافته و به 660 سکو رسیده است. این کمترین کاهش سکوهای نفتی در آمریکا طی 23 هفته گذشته است. گزارش‌ها بیانگر اینست که میادین نفت شیل نظیر ایگل فورد و باکن در حال اضافه کردن سکو هستند که روی گمانه‌زنیهای قیمت در بازار تاثیر کاهشی می‌گذارد.

موسسه گلدمن ساش اعلام کرد که به رغم کاهش مورد انتظار تولید نفت آمریکا در نیمه دوم امسال، تولید این کشور در سال 2016 روزانه 205 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

 

تحلیلگران می‌گویند حتی با افزایش اخیر قیمت نفت، عمده تولیدکنندگان برای متعادل کردن بودجه خود به قیمت بیشتر نفت احتیاج دارند.

بانک دویچه اعلام کرد که از تولیدکنندگان مهم نفت تنها امارات، قطر و کویت همچنان با قیمت‌های کنونی بودجه متعادلی دارند در حالیکه دیگر تولیدکنندگان بزرگ برای جلوگیری از کسری بودجه به نفت گران‌تری احتیاج دارند.

این بانک افزود: صادرکنندگان بازارهای نوظهور از این موضوع به شدت لطمه خورده اند.

دویچه بانک گفت: به استثنای دو یا سه کشور، قیمت نفت به کمتر از سطوح مورد نیاز برای متعادل کردن بودجه کشورهای تولید کننده نفت در بازارهای نوظهور رسیده است.

منبع: ایسنا

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۶۷۳
کد خبر : ۲۴,۹۱۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید