به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افت قیمت اسلب سی آی اس

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- احتمال بالا رفتن قیمت بیلت از یک طرف و کاهش قیمت ورق گرم چین از طرف دیگر قیمت صادراتی اسلب سی آی اس را تحت الشعاع خود قرار داده است. 

گفته شده در اوایل ماه می یک کارخانه انگلیسی اسلب تولیدی خود را در قیمت 355 دلار در تن سی اف آر به ترکیه فروخته است. برخی کارخانه های سی آی اس قیمت پیشنهادی خود را به 320 تا 330 دلار در تن فوب دریای سیاه افزایش داده اند. در ترکیه قیمت بالاتر اسلب کارخانه انگلیسی قابل قبول است چراکه این محصول مطابق با گواهی کیفیت اروپا بوده و محصولات تولیدی از این اسلب می تواند به راحتی به بازار داخلی ترکیه عرضه شود. درعوض، طبق قوانین اروپا، محصول ورق گرم که تولید شده از اسلب سی آی اس است تنها به درد صادرات می خورد.  

به هر حال مشتریان این قیمت ها را قبول نکردند. علاوه بر این فروش با قیمت 320 دلار هر تن هم شنیده نشد و این امر باعث شد که معامله ها با قیمت کمتری بین310 تا 315 دلار هر تن صورت بگیرد. از این رو خریداران سیاست انتظار را در پیش گرفته اند.

مشکل این است که چینی ها مجدداً می خواهند قیمت ورق گرم خود را کاهش دهند و این موضوع بر ورق گرم سایر کشورها و همچنین اسلب تاثیر می گذارد. به گزارش پلاتس، هفته گذشته، قیمت ورق گرم صادراتی چین و قیمت های داخلی به ترتیب 4 و 6 دلار هر تن کاهش داشتند و به 359 دلار هر تن فوب و 335 دلار هر تن  با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیدند.

در حال حاضر قیمت قابل قبول برای اسلب سی آی اس 310 دلار هر تن فوب می باشد. این حداقل قیمت برای خریداران ترکیه می باشد چرا که کارخانه های برزیلی به شدت در عرصه ی واردات ورق گرم در ترکیه فعال شده اند. این قیمت پیشنهادی رقابت انگیز تاثیری منفی هم بر بازار ورق گرم و هم اسلب می گذارد.

به گزارش ایفنا، قیمت قراضه و سنگ آهن در شش هفته ی گذشته روند صعودی داشته است و این افزایش قیمت به دلیل بازار رو به رونق فولاد می باشد و هنوز مشخص نیست که این افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر.

پلاتس قیمت اسلب سی آی اس خود را به میزان 2.50 دلار هر تن افزایش داد و به 310 تا 315 دلار هر تن فوب دریای سیاه رساند.

ترجمه: س.صارمی

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۹۹۳
کد خبر : ۲۴,۹۲۵
کلیدواژه ها: اسلب سی آی اس پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید