به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال سقوط قیمت نفت برنت به زیر 40 دلار با باز شدن شیرهای نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد، اگر ایران شیرهای نفت را باز کند و پیش بینی کاهش تولید نفت شیل آمریکا نیز تحقق پیدا نکند، قیمت نفت برنت می تواند در یک بازه زمانی کوتاه به کمتر از 40 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

 

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا این مطلب را به نقل از جاوید هویت از مسوولان ارشد بانک کردیت سوییس اعلام کرد.
وی دیروز (دوشنبه) به این شبکه خبری گفت: ایران می تواند بازرگانان نفت را با افزایش چشمگیر تولید خود غافلگیر کند.
تام پف اقتصاددان موسسه بین المللی تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس که مقر آن در لندن واقع است نیز هفته گذشته در یادداشتی به شبکه خبری یادشده افزود: بازگشت ایران به بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری، موجب کاهش سطح قیمت ها می شود، زیرا اوپک پیشتر بازارها را دچار مازاد شدید عرضه نفت کرده است.
وی افزود: ذخیره بالای نفت و سطح فعلی عرضه اوپک به این معنی است که حتی اگر تقاضای نفت نیز بشدت افزایش یابد، بازار باز هم با مازاد عرضه روبرو خواهد بود، در نتیجه ما فکر می کنیم اینک احتمال کاهش قیمت در آینده، بیش از احتمال افزایش آن است.
وی اظهار داشت: پیش بینی این موسسه این است که قیمت نفت برنت در پایان سال جاری در سطح 60 دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

**
همه سازمان های پیش بینی کننده جهان نسبت به افزایش قیمت نفت بدبین هستند
سی.ان.بی.سی اعلام کرد، به نظر می رسد تمام سازمان های پیش بینی کننده جهانی نسبت به افزایش قیمت نفت در آینده بدبین هستند.

گزارش کمیسیون معاملات آتی نفت آمریکا جمعه گذشته نشان داد، صندوق های سرمایه گذاری هفته میلادی گذشته خرید سهام نفت را کاهش داده اند. کاهش خرید سهام نفت به این معنی است که آنان به افزایش قیمت نفت در آینده خوشبین نیستند.
همزمان با این گزارش، شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا نیز اعلام کرد که در هفته میلادی گذشته، از شدت کاهش فعالیت های حفاری در این کشور کاسته شده است.

**
امید کاهش تولید از سوی اوپک را به فراموشی بسپارید
این شبکه خبری با اشاره به اینکه احتمال اینکه اوپک در نشست بعدی خود، سهمیه تولید این سازمان را کاهش دهد نیز کمتر شده است، گفت: امید کاهش تولید نفت از سوی اوپک را به فراموشی بسپارید.

نشست بعدی اوپک در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) برگزار خواهد شد.
رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت ایران دوشنبه گذشته به رویترز گفت: فکر نمی کنم اوپک در نشست بعدی خود سهمیه تولیدش را کاهش دهد.
در ماه نوامبر (آذر) گذشته، اوپک تصمیم گرفت سطح تولید خود را حفظ کند و این اقدام قیمت نفت برنت را از نزدیک 120 دلار در هر بشکه در ژوئن (خرداد)گذشته به حدود 45 دلار در هر بشکه در ژانویه گذشته رساند.
اوپک که 40 درصد نفت خام جهان را تولید می کند، گرفتار جنگ تولید و قیمت نفت با صنعت شیل آمریکا است.
اوپک در هفته گذشته میلادی، خبر منتشره در وال استریت ژورنال را که در آن ادعا شده بود اوپک به اعضای خود توصیه کرده در چارچوب سهمیه ها تولید کنند را تکذیب کرد.
بنا به اعلام پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا، کشورهای اوپک در ماه های اخیر تولید خود را واقعا افزایش داده اند.
آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال افزایش فعالیت های حفاری خود هستند و عراق و لیبی نیز به افزایش تولید ادامه می دهند.
وی افزود: ایران نیز در تولید نفت، رکورد زده و تولید خود را به بالاترین سطح آن از ژوییه 2012 رسانده است.
بنا به اعلام رویترز، گلدمن ساچز شنبه گذشته با اشاره به اینکه افزایش بهره وری تولید نفت اوپک و نفت شیل آمریکا منجر به کاهش قیمت نفت خواهد شد، پیش بینی خود از قیمت نفت در سالهای 2016 الی 2020 را کاهش داد.
قیمت نفت برنت در ساعت 7 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.8 درصد کاهش به 65.78 دلار در هر بشکه رسید.
منبع: ایرنا

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۹۲۹
کد خبر : ۲۴,۹۴۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید