به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر افزایش قیمت قراضه بر میلگرد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بالا رفتن قیمت قراضه در ماه های آوریل و می تاثیری مثبت روی بازار مقاطع ترکیه گذاشته است. این تاثیر مثبت آنقدر زیاد بوده که قیمت های بیلت و میلگرد به دلیل واردات چین ثبات کمتری داشته است. بالا رفتن قیمت قراضه باعث بالا رفتن قیمت بیلت هم می شود در حالیکه به دلیل بالا رفتن قیمت در بازار، قیمت میلگرد طی 30 روز ثابت باقی ماند.

قراضه وارداتی به ترکیه 2.1 درصد در ماه آوریل افزایش یافت. این افزایش قیمت بر قیمت بیلت و میلگرد هم تاثیر می گذارد. قیمت میلگرد ترکیه 0.65 درصد در ماه آوریل کاهش داشته که از 0.19 درصد کاهش در ماه مارس کمتر می باشد. بیلت ترکیه 0.65 درصد در ماه آوریل کاهش قیمت داشته در حالی که ماه مارس  1.03 درصد کاهش داشت.

قیمت قراضه به دلیل میزان تقاضای بالا در ترکیه روند صعودی داشت. فروش میلگرد صادراتی ترکیه و خرید بیلت با قیمت پایین محصولات چینی که به دنبال خریداران خاورمیانه و مدیترانه بود، کم شده است. قیمت پایین سنگ آهن و کک زغال سنگ همراه با افزایش ارز خارجی، تاجران بیلت سی آی اس را مورد آزمایش قرار می دهد.

به گزارش ایفنا، این ارقام حاکی از آن است که بیلت و قراضه لازم است به قیمت قبلی خود نزدیک شوند. اختلاف قیمت بین بیلت و قراضه در ماه فوریه 145 دلار هر تن سی اف آر بود. قیمت بیلت و قراضه ترکیه به متوسط قیمت خود در اوایل ماه مارس برگشت. قیمت فوب بیلت دریای سیاه  به ترکیه کاهش یافت درحالیکه قیمت قراضه بالا رفت.

ترجمه: س. صارمی

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۰۳۶
کد خبر : ۲۴,۹۷۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید