به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

"واقعی‌سازی قیمت انرژی" روی میز کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران مهمترین دغدغه‌های این کمیسیون را عنوان و اظهار کرد: مهمترین موضوعی که کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به دولت مطرح خواهد کرد "واقعی سازی قیمت انرژی" است.

حمیدرضا صالحی درباره اولویت‌های اصلی کمیسیون‌ انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت: در کمیسیون انرژی اتاق در زمینه نفت،گاز، برق و حوزه‌های مختلف انرژی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و فعالیت اعضای کمیسیون در چند کارگروه مختلف متمرکز شده است.

وی افزود: در حوزه انرژی مهمترین موضوعی که با آن روبرو هستیم موضوع اقتصاد انرژی است. اگر در رابطه با اقتصاد انرژی و واقعی‌سازی انرژی حرکتی را در کشور با شیب تعریف شده‌ای نداشته باشیم به سمتی می‌رویم که وضعیت نامطلوبی در بخش انرژی برای ما رقم خواهد خورد و سرانه مصرف انرژی‌مان افزایش می‌یابد.

این کارشناس حوزه انرژی درباره مهمترین دغدغه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: مهمترین موضوعی که در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با دولت مطرح خواهیم کرد "واقعی سازی قیمت انرژی" است، چرا که این واقعی سازی است که می‌تواند از قاچاق سوخت که امروز حدود هفت میلیارد دلار است جلوگیری کند.

به گفته وی هفت میلیارد دلار مبلغ قاچاق سوخت می‌تواند جزو درآمد‌های دولت قرار گیرد و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از سوی دیگر واقعی سازی قیمت انرژی می‌تواند از رانت‌خواری و ویژه خواری جلوگیری کند و این انرژی را صرف ارزش افزوده در کشور کنیم. همچنین به کاهش تلفات انرژی در شبکه‌های برق کمک خواهد کرد.

صالحی گفت: در کمیسوین انرژی اتاق بازرگانی تهران سعی می‌کنیم با وزارت نیرو همکاری‌هایی داشته باشیم که از ظرفیت‌ها و فاینانس بخش خصوصی برای جلوگیری از هدر رفتن تلفات برق استفاده کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از انرژی‌های نو تصریح کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش انرژی‌های نو استفاده شود. یکی از هدف‌های کمیسیون که در گذشته هم آن را دنبال می‌کردیم، افزایش ظرفیت‌های نیروگاه‌های انرژی‌های نو است.

منبع: ایسنا

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۶۹۸
کد خبر : ۲۵,۵۴۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید