به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زیان ۱۲۲ میلیارد دلاری اوپک از سیاست نفت ارزان عربستان

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-درآمد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۴ با کاهش ۱۲۲ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل از آن به ۹۹۳.۳ میلیارد دلار رسید.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درآمد نفتی اوپک در سال 2014 و برای نخستین بار از سال 2010 به کمتر از یک تریلیون دلار رسید.

افت شدید قیمت نفت عامل کاهش درآمدهای نفتی اوپک در سال 2014 بوده است. قیمت نفت در این سال به کمتر از نصف رسید و تا سطح 46 دلار در هر بشکه هم پایین آمد. در سال 2015 روند صعودی قیمت نفت از سر گرفته شد و در حال حاضر هر بشکه نفت در برابر کمی بیشتر از 60 دلار معامله می شود.

بر اساس آمار منتشر شده در گزارش سالیانه اوپک درآمد نفتی 12 عضو این سازمان در سال 2014 به 993.3 میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به سال قبل از آن افت 11 درصدی داشته است.

بر این اساس درآمد اعضای اوپک از محل فروش نفت در سال 2014 بالغ بر 122 میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. اعضای اوپک در سال 2013 حدود 1.115 تریلیون دلار نفت فروخته بودند.

بر اساس این گزارش به دلیل رشد واردات کالا توسط اعضای اوپک با وجود افت قیمت نفت، تراز حساب های جاری این کشورها در سال 2014 با افت 35 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به 273.6 میلیارد دلار رسید.

قیمت نفت در سال گذشته پس از آن کاهش یافت که عربستان سیاست نفت ارزان را در پیش گرفت و در نشست اوپک مانع کاهش سقف تولید این سازمان برای تقویت قیمت ها شد.

به گفته تحلیلگران ریاض با هدف پیشبرد اهداف خود در منطقه خاورمیانه و از جمله مقابله با نفوذ ایران در این منطقه سیاست نفت ارزان را دنبال کرده است.

منبع: تسنیم

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۷۰۸
کد خبر : ۲۵,۵۵۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید