به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تهدید تولید مازاد بر قیمت ها – 20/07/1388

مرکز خدمات فولاد ایران – روند بهبود وضعیت صنایع فولاد اروپا و جهان به کندی صورت می گیرد اما در اواخر امسال و در سال 2010 به ثبات خواهد رسید. موجودی انبار محصولات تخت و مقاطع در سراسر دنیا کمتر شده و صنایع به دوره رکود بازنخواهند گشت. هم اینک توازن ضعیفی بین عرضه و تقاضا وجود دارد اما به محض بهبود اندک تقاضا، کارخانه ها تولید خود را افزایش داده و مجددا مسئله مازاد ظرفیت و کاهش قیمت پیش خواهد آمد.

قیمت چین روند نزولی دارد و تقاضا هم اینک کم است اما این وضعیت در چند ماه گذشته هم وجود داشت، با این حال وضعیت کلی قیمتها و عرضه و تقاضا از وضعیت بسیار بد گذشته بهتر شده است.

صنایع فولاد اروپا ثابت کرده که بسیار خوب به نوسانات عکس العمل نشان داده و در حل بحران بسیار قوی عمل می کند. هنگامیکه قیمت ورق گرم به 300 یورو هر تن کاهش پیدا کرد، کارخانه ها درمقابل این کاهش شدید قیمت ایستادگی کرده و تولید خود را کم کردند. با وجود این ضررها، شرکتهای اروپایی هنوز هم شرایط مالی خوبی دارند.

در چند ماه آینده، بهبود تدریجی وجود خواهد داشت و این بهبود، با نوسان قیمت مشخص می شود، کمتر یا بیشتر شدن 20 تا 30 یورو در هر تن، و با اینکه میزان تقاضا ثابت نمی شود ولی میزان آن به صفر هم نخواهد رسید.

۲۰ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۰۶۲
کد خبر : ۲,۵۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید