به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش درآمد تولید کنندگان آسیایی فولاد در فصل آخر سال – 23/07/1388

مرکز خدمات فولاد ایران –  رویتر گزارش می دهد تولید کنندگان فولاد آسیا به دلیل افزایش قدرت اقتصادی چین احتمالا در فصل آخر امسال به سود بیش از انتظار خود می رسند اما با این حال مازاد ظرفیت در بازار، تهدید اساسی سال آتی است.

 

با تلاش دولتهای جهان من جمله دولت چین که نزدیک به 600 میلیارد دلار به زیرساختهای خود اختصاص داد، بازار فولاد از وضعیت کساد بازار که دراین دهه جزو بدترین ها بود، خلاصی یافت.

 

شرکت پوسکو از بهبود وضعیت تقاضای داخلی که برخاسته از تقاضای تولیدکنندگان خودرو است سود می برد.

 

شرکت پوسکو احتمالا سعی می کند در مقایسه با فصل گذشته رشد زیادی در درآمدهای خود داشته باشد. همچنانکه پیشرفتهای بیشتری نصیب این شرکت می شود پیش بینی می شود در فصل آینده میزان در آمدها مشخص شده و احتمالا این میزان بهتر از حد انتظار خواهد بود و بدین ترتیب باید هزینه واردات مواد خام کاهش یابد.

 

از طرف دیگر پیش بینی می شود سود تولیدکنندگان فولاد ژاپن در این سال مالی ناچیز باشد و این به دلیل زیاد بودن حجم موجودی است که قیمت آن به دلیل تغییرات سالیانه هزینه های مواد خام پائین آمده است.

 

کارخانه های فولاد ژاپن قوانین حسابداری دقیقتری نسبت به دیگر رقبای آسیایی خود در مورد مواد خام و موجودی فولاد دارند. قیمت قراردادی سنگ آهن آنها در این سال مالی پس از یک جهش 100 درصدی در ماه مارس امسال، تا یک سوم کاهش یافته است. برخی عقیده دارند صادرات زیاد به بازارهای آسیا و فعالیت در تولید خودرو می تواند به برخی شرکتها به ویژه جی اف ای کمک کند تا از پس پیش بینی های نا امید کننده فصل آتی بربیایند.

 

نایب رئیس شرکت نیپون استیل در کنفرانس خبری هفته پیش گفت تولید کنندگان فولاد ژاپن از ماه ژانویه تا مارس امسال با ناملایمات زیادی روبرو بودند. افزایش عرضه چین، بالا رفتن ارزش ین و وضعیت مالی دولت از عوامل این ناملایمات اعلام شد.

۲۳ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۷۰۲
کد خبر : ۲,۵۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید